728 x 90

بیانیه جمعی از زنان زندانی سیاسی از زندان اوین به‌مناسبت روز جهانی زن

زندان اوین
زندان اوین

بیانیه جمعی از زنان زندانی سیاسی از زندان اوین به‌مناسبت روز جهانی زن

 

روز جهانی زن هر ساله در ۸ مارس (١٧ اسفند) برای بزرگداشت دست‌آوردهای سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زنان در مسیر اعتلاء و برابری جشن گرفته می‌شود.

با ایمان به رهایی زن ایرانی از قید و بند توحش و وحشیگری رژیم آخوندی و از ستم و نابرابری دیرپای جنسی، در روز جهانی زن، از بند زنان زندان اوین، صدای خود را با صدای سایر زنان و خواهران عزیز مان در ایران و کشورهای دیگر جهان و گردهمایی. . … برای آزادی و برابری و علیه اعدام، ستم و سرکوب پیوند می‌زنیم.

اینجا بند زنان زندان اوین است. سیاهچالی که خاطره زنان دلاوری هم‌چون فاطمه امینی که در زیر شکنجه بازجویان و شکنجه‌گران شاه خائن به‌شهادت رسید و هم‌چنین یاد و خاطره هزاران سرو ِ ایستاده از زنان مجاهد و مبارز از سال ۱۳۶۰ تا قتل‌عام ۶۷ که در دوران دیکتاتوری درنده خوی ولایت فقیه، اعدام شدند، در آن موج می‌زند و در و دیوار آن برای ما نشان از مقاومت در برابر دو دیکتاتوری را دارد و از آن نیرو و انگیزه می‌گیریم.

اینجا در پس دیوارهای سرد و یخ‌زده زندان، زنانی در بند و زندان هستند که از بیماریهای صعب‌العلاج هم‌چون سرطان رنج می‌برند و به رسیدگیهای پزشکی و دارو و درمان دسترسی ندارند، زنانی که مادر چند فرزند هستند و از در آغوش گرفتن فرزندان خود محرومند. اینجا دختران جوانی زندانی‌اند که از حق تحصیل و حضور در کلاسهای دانشگاه محروم شده و با احکام سنگین در بیدادگاههای این رژیم زن‌ستیز روبه‌رو هستند. اما با پشتوانه‌ای شکوهمند از مبارزه زنان برای آزادی، اراده‌هایمان را صیقل زده و اعلام می‌کنیم که «تا آخرش ایستاده‌ایم».

ما علیه ماشین کشتار و اعدام صدایمان را بلند کرده و در سه‌شنبه‌های ضداعدام به اعتصاب برادرانمان در سایر زندانها پیوسته‌ایم.

اینجا در ایران ِبه زنجیر کشیده شده و پشت دیوارهای بلند زندانها، شکنجه‌گران و بازجویان چنین القا می‌کنند که صدای زندانیان پژواکی ندارد، اما این دروغ دیکتاتوری است! ما باور داریم که صدای مقاومت در برابر دیکتاتوری، پژواکی بلند دارد و هیچ قدرتی توان خاموش کردن این صدا را ندارد. ما ایمان داریم که پیاممان از پس این دیوارها عبور کرده، به گوش و جان خواهران رنج کشیده‌مان در سراسر ایران می‌رسد و پژواک آن از طریق به گوش جهانیان خواهد رسید.

از همین جا یاد خواهران شهیدمان آیلار حقی، عاطفه نعامی، دکتر آیدا رستمی، دکتر مریم قربانی‌پور، وکلای با شرافت مریم آروین و نرگس خرمی‌فرد، را که در قیام ۱۴۰۱ و با پرداخت هزینه در برابر ترویج بی‌هزینگی، جان خود را فدیه راه آزادی کردند گرامی می‌داریم.

ما رودرروی هر گونه اجبار و دیکتاتوری چه از نوع شاه و چه شیخ، ایستاده‌ایم و با الگو قرار دادن خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، پیام رهایی او را با «می‌توان و باید» با دل و جان شنیده و علیه دنیای تسلیم، یأس و ناباوری شورش کرده‌ایم.

ما از طرح و مواد ۱۲گانه حقوق و آزادیهای زنان در ایران فردا که توسط مریم رجوی اعلام شده است، حمایت می‌کنیم.

 

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

جمعی از زنان زندانی سیاسی هوادار مجاهدین در اوین

اسفند ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e54a6f56-7b10-4f49-911b-bc1bb8472851"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات