728 x 90

رئیس سازمان جهانی بهداشت: سطح شدید سوء‌تغذیه و مرگ کودکان در غزه

تصویری از کودکان غزه
تصویری از کودکان غزه

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در روز دوشنبه ۱۴ اسفند با وحشتناک خواندن وضعیت بیمارستانها نوشت «یافته‌های تلخ در طی بازدید سازمان بهداشت جهانی از بیمارستانهای العوده و کمال عدوان در شمال غزه: سطح شدید سوء تغذیه، مرگ کودکان از گرسنگی، کمبود شدید سوخت، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، تخریب ساختمانهای بیمارستان».
گبریسوس در ادامه پیام خود اضافه می‌کند: «به‌رغم تلاشهای ما برای دسترسی منظم‌تر به شمال غزه، بازدیدهای آخر هفته اولین بازدید از اوایل اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بوده است.
وضعیت در بیمارستان العوده به‌ویژه وحشتناک است، زیرا یکی از ساختمانها ویران شده است.
بیمارستان کمال عدوان تنها بیمارستان اطفال در شمال غزه است و مملو از بیماران است. کمبود غذا منجر به مرگ ۱۰کودک شده است. کمبود برق تهدیدی جدی برای مراقبت از بیماران به‌ویژه در مناطق بحرانی مانند بخش مراقبتهای ویژه و بخش نوزادان است.
ما موفق شدیم به هر بیمارستان ۹۵۰۰لیتر سوخت و برخی لوازم ضروری پزشکی تحویل دهیم. این میزان کمی از نیازهای فوری برای نجات جان بیماران است».
وی در پایان پیام خود ضمن درخواست آتش‌بس ادامه می‌دهد: «ما از اسراییل می‌خواهیم تضمین کند که کمکهای بشردوستانه می‌تواند به‌طور ایمن و منظم ارسال شود. غیرنظامیان، به‌ویژه کودکان، و کارکنان بهداشتی به کمک فوری نیاز دارند. اما داروی کلیدی که همه این بیماران به آن نیاز دارند آرامش است. آتش بس».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/167ec4ff-64b3-4540-bf87-2e0dd77615c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات