728 x 90

ایلاف: رژیم آخوندی و تناقضات جامعه بین‌المللی - به قلم دکتر سامی خاطر

دکتر سامی خاطر
دکتر سامی خاطر

سایت ایلاف، در مقاله‌یی به قلم دکتر سامی خاطر، به تاریخ دوشنبه ۱۴ اسفند، با بررسی نقش مخرب رژیم ایران در منطقه و نقض وحشتناک حقوق‌بشر در ایران، تناقضات جامعه بین‌الملل در برخورد با این رژیم وحشی را به تصویر کشیده و می‌نویسد: «اگر امروز کمی به خاورمیانه و فجایع آن بنگرید بحران حل ناشده‌ای پیدا نمی‌کنید که جدا از برنامه‌های جامعه به‌اصطلاح بین‌المللی باشد. نمونه آن رژیم آخوندهای حاکم بر ایران است که مصداق بارز تناقضات جامعه جهانی است که از یک‌سو از این رژیم حمایت می‌کند و از سوی دیگر در حرف نقض حقوق‌بشر آن را محکوم می‌کند».
نویسنده مقاله در آغاز با بررسی وضعیت حقوق‌بشر در ایران می‌نویسد: «این جامعه بین‌المللی ما که امروز در آن زندگی می‌کنیم، جنایت را دنبال می‌کند و مجرمان را در آغوش می‌گیرد و قربانیان را نادیده می‌گیرد.
حضور وزیر امور خارجه آخوندهای رژیم ایران در شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ جنجال گسترده‌یی را به همراه داشت. از یک‌سو رژیم ایران از سوی جامعه جهانی به‌دلیل نقض فاحش حقوق‌بشر محکوم می‌شود در حالی که از سوی دیگر اجازه داده می‌شود که به‌عنوان یک شخصیت در کارهای بالاترین نهاد یک سازمان بین‌المللی که به حمایت از حقوق‌بشر می‌پردازد، شرکت کند.
حضور وزیر امور خارجه آخوندها در شورای حقوق‌بشر با کارنامه رژیم در زمینه حقوق‌بشر منافات دارد. چگونه یک ناقض حقوق‌بشر می‌تواند عضو نهادی باشد که وظیفه حفظ آنها را دارد؟ نکته عجیب این است که وزیر امور خارجه رژیم ایران با محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در کشورهای دیگر تلاش می‌کرد تا توجهات را از کارنامه کشورش منحرف کند، زیرا وزیر آخوندها مدعی شد که کشورش به حقوق‌بشر پایبند است و در این زمینه پیشرفت داشته است. با توجه به محکومیت حضور او توسط بسیاری از کشورها و سازمانهای بین‌المللی در شورای حقوق‌بشر پذیرش این حضور توهینی به قربانیان نقض حقوق‌بشر توسط رژیم بود».
نویسنده در ادامه مقاله با اشاره به گسترش فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران اضافه می‌کند: «آخوندها سلاحهای خود را در منطقه و جهان گسیل می‌کنند و به‌دنبال ساخت بمب اتم هستند.
امروز نیز همین جامعه جهانی اشتباهات و تناقضات خود را تکرار می‌کند. در زمانی که رژیم آخوندها با تلاش برای دستیابی به بمب اتم یا اکنون به ساخت آن نزدیک شده است، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و آخوندها اسلحه و ابزارهای تخریب در منطقه و جهان گسیل می‌کنند و برای دستیابی به بمب هسته‌یی که بیش از دو تریلیون دلار برای مردم ایران هزینه داشته است و ناقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و بسیاری از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه‌های غیرهسته‌یی است، به‌رغم همه اینها، امروز آنها ریاست کنفرانس جهانی خلع‌سلاح سازمان ملل را برعهده دارند و این همان شر رنج‌آور است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/107cb71d-c3f8-46fb-80ec-c8cdae2cc394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات