728 x 90

بورسیه‌های رانتی برای «آقاها و آقازاده‌ها»!

از آقازاده‌ها تا استادزاده‌ها
از آقازاده‌ها تا استادزاده‌ها

کمتر روزی است که در رسانه‌ها و اظهارات مهره‌های حکومتی از هر دو باند خصوصاً در مجلس ارتجاع صحبت از فساد نباشد و باندهای درونی رژیم دست هم را در این رابطه رو نکنند.

در این افشاگریهای ناگزیر، عرصه‌ای نیست که از فساد حاکمیت آخوندی در امان مانده باشد. روز ۱۶مهرماه صحن علنی مجلس شاهد برملا شدن فساد در آموزش عالی و بورسیه‌های رانتی بود.

محمود صادقی، عضو مجلس ارتجاع از باند روحانی، دعوا بر سر فساد در زمینه آموزش عالی را با برملا کردن فهرستی ۱۰۰نفره در ارتباط با بورسیه‌های رانتی شروع کرد.

فهرستی که به‌گفته او از امامان جمعه گرفته تا فرماندهان انتظامی و نمایندگان مجلس در آن وجود دارند.

این نماینده مجلس ارتجاع در زمینه‌ بورسیه‌های رانتی آقاها و آقازاده‌ها و منسوبان سردمداران حاکمیت می‌گوید: «چرا وزارت علوم اعلام نمی‌کند چه تعداد از بورسیه‌ها از مقامات و منتسبان به مقامات بوده و چرا این وزارتخانه جسارت و شجاعت لازم برای پاسخ به این سؤال را ندارد؟ بنده لیست ۱۰۰نفره‌ای از آقازاده‌ها و آقاها را دارم که با رانت بورسیه گرفتند. این لیست شامل نماینده مجلس و فرزندان نمایندگان مجلس، امام‌جمعه، فرمانده انتظامی و وزیر است».(سایت مجلس ۱۶مهر ۹۸)

روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی هم در زمینه بورسیه رانتی برای آقازاده‌ها از قول صدیقی، معاون وزیر علوم اسبق، نوشت: «در این دوره ۳۰۰۲نفر از دانشجویان بدون آزمون به بورس داخل و خارج اعزام شدند».

آرمان در ادامه نوشته خود، گفته علی جنتی، وزیر اسبق ارشاد را یادآور می‌شود که در مورد آقازاده‌های بورسیه‌گیر گفته بود: «عده‌ای فقط به‌دنبال گرفتن مدرک و فخرفروشی هستند و برای به‌دست آوردن آن به بورسیه‌ای غیرقانونی متمسک می‌شوند. استفاده از بورسیه غیرمجاز هنر نیست».(آرمان ۱۷مهر ۹۸)

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز در مطلبی با عنوان «بورسیه‌های رانتی تفاوت چندانی با فساد ندارد» به‌ نقل از صادق زیباکلام، یک مهره باند روحانی در دانشگاه، می‌نویسد: «ظرف ۲دهه گذشته چه در دانشگاه تهران، به‌ویژه دانشکده حقوق و علوم سیاسی و چه در دانشگاه آزاد بسیاری افراد که به‌عنوان استاد و هیأت علمی جذب شدند، نورچشمی‌ها بوده‌اند. کسانی که بعضاً با مجلس یا دستگاههای انتظامی، نظامی و امنیتی در ارتباط بوده‌اند... فهرست بورسیه‌های رانتی فهرستی بلندبالا با حدود ۳هزار داوطلب بود که در نهایت نیز بر روی آن سرپوش گذاشته شد. به‌نظر نویسنده این موضوع تفاوت چندانی با مفاسد اقتصادی ندارد».(ستاره صبح ۱۷مهر ۹۸)

البته دعوا بر سر بورسیه‌های قانونی و مدارک جعلی سردمداران و آقا زاده‌های حکومتی دعوایی است قدیمی.

بورسیه دختر علی‌اکبر ولایتی، مشاور خامنه‌ای که بدون داشتن شرایط دریافت بورس در لیست بورسیه‌ها قرار گرفت، بورسیه غیرقانونی دختر آخوند حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، بورسیه غیرقانونی پسر مجتبی صدیقی، معاون اسبق وزیر علوم، بورسیه دختر یحیی رحیم‌صفوی، مشاور علی خامنه‌ای، بورسیه دختر کامران دانشجو، وزیر اسبق علوم، بورسیه داماد پاسدار رحیم‌صفوی و بورسیه غیرقانونی صدها نفر از فرزندان و منسوبان سردمداران حاکمیت، در گذشته مورد حرف و حدیث رسانه‌ها و جنگ و دعوای باندی قرار داشته است.

مزدوران دیگر با عناوین ایثارگران، فرزندان شهدا، بسیجی‌ها و عناصر نهادهای نظامی امنیتی نیز در زمره بورسیه‌بگیر‌های غیرقانونی هستند که در بالا به‌ نقل از صادق زیباکلام به آن اشاره شد.

به‌طور معمول بورسیه‌ها به آقازاده‌ها و عناصر سرکوبگر امنیتی بدون برگزاری آزمون و بر اساس سفارش‌های خاص سردمداران، نهادهای حکومتی و عناصر صاحب‌نفوذ تعلق گرفته است.

سایت حکومتی آفتاب در مطلبی با عنوان «هیات علمی آقازاده‌ها» به‌ نقل از منصور غلامی، وزیر علوم، می‌نویسد: «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه آماری در مورد رشته‌هایی که بورس خارج از کشور آنها به داخل تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رشته زبان و ادبیات فارسی ۱۲نفر، زبان و ادبیات عرب ۹نفر، تاریخ انقلاب اسلامی ۲نفر، فقه ۵۳نفر، حدیث ۲۶نفر، معارف ۱۸نفر، الهیات ۱۳نفر و نهج‌البلاغه یک نفر مواردی بود که بورس خارج از کشور داده بودند».(سایت آفتاب ۲شهریور ۹۸)

وزیر علوم دولت روحانی در زمینه دادن بورسیه برای تحصیل در رشته‌هایی که در خارج کشور غیرمعمول است اذعان کرد: «برای برخی رشته‌ها بورس خارج از کشور اعطا کردند در حالیکه هیچ‌وقت معمول نبوده است و به‌راحتی با توجیه قطعی به داخل تبدیل می‌شدند و در مسیر اعطای بورسیه بدون آزمون موارد زیادی از این قبیل رخ داده است».(خبرگزاری ایسنا ۲۸خرداد ۹۸)

طرفه این‌که این عناصر بیسواد بعد از گرفتن مدارک قلابی عضو «هیات علمی» دانشگاهها می‌شوند که دانشگاهها اساساً نیازی به آنها ندارند.

در این رابطه نیز سایت آفتاب می‌نویسد کسانی که «در آن سال‌ها از امتیاز ویژه‌ای استفاده کرده‌اند، مدارک دانشگاهی خود را اخذ کرده و می‌خواهند عضو هیات علمی دانشگاههایی شوند که آن دانشگاهها نیازی به رشته تحصیلی فرد ندارد».

افرادی که به اعتراف وزیر علوم «مدرک تحصیلی خود را بدون رعایت ضوابط و قواعد اخلاقی و علمی دریافت کرده‌اند».(خبرگزاری ایسنا ۲۸خرداد ۹۸)

جنجال بر سر مدارک تحصیلی سردمداران رژیم نیز حکایت دیگری از فساد در امر آموزش عالی است.

از جمله مدرک تحصیلی قلابی علی کردان از دانشگاه آکسفورد، مدرک تحصیلی سید مهدی هاشمی، عضو اسبق مجلس ارتجاع، مدرک دکترای فاطمه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی،، از یک دانشگاه در لهستان، مدرک تحصیلی آخوند حسن روحانی از دانشگاه «کلدونیان گلاسکو» اسکاتلند، ماجرای درخواست حسین فریدون برای این‌که به‌عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل در دانشگاه بهشتی(ملی) به تحصیل بپردازد و مخالفت شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل این دانشگاه با تحصیل او، ثبت‌نام اسفندیار رحیم‌مشایی در آزمون مجازی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس بدون داشتن شرایط لازم برای تحصیل در این دانشگاه، تقلب مهدی هاشمی، پسر هاشمی رفسنجانی، در پایان‌نامه دکترا در دانشگاه آکسفورد لندن و... حکایت دیگری از رشد قارچ‌گونه دکترها و مهندسان قلابی در حاکمیت آخوندی است.

پزشک شدن فرزندان سردمداران حکومتی بدون کنکور نیز جلوه دیگری از فساد حاکمیت آخوندی در زمینه آموزش عالی است.

در این زمینه سایت الف وابسته به احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مطلبی با عنوان «ژنهای خوب بدون کنکور پزشک می‌شوند» می‌نویسد: «دیگر برای پزشک شدن لازم نیست شبانه‌روز درس بخوانی و در کنکور رتبه بالایی بیاوری، اگر پول داشته یا ژن خوب، دیگر پزشک شدن برایت یک رویا نیست، کافی است اشاره کنی تا یکی از صندلی‌های بهترین دانشگاه کشور را رزرو داشته باشی».

«ژن خوب» اشاره به‌ گفته پسر محمدرضا عارف، سرکرده باند موسوم به امید در مجلس ارتجاع، است که خود و سایر آقازاده‌های چپاولگر را دارای تبار و ژنی دانست که با تبار و ژن سایر مردم فرق دارند.

البته باید گفت فرزند عارف از زاویه‌ای درست گفته است چرا که تبار و ژن این آقایان در بستر چپاول و رانت شکل گرفته است.

فاجعه اینجا است که در این نظام فسادگستر عناصر نالایقی که عناوین دکتر و مهندس‌های قلابی را یدک می‌کشند، سرنوشت کشور و مردم را در دست و به بازی گرفته‌اند.

اما اکثریت دانشجویانی که به حاکمیت هیچ وابستگی ندارند در عین این‌که با زحمت و تلاش توانسته‌اند به بالاترین مدارج علمی در کشور برسند جایی در مناصب حکومتی ندارند.

در این نظام فارغ‌التحصیلان دانشگاهها هزار هزار به کارهایی نظیر کارگری، بنایی و رانندگی مشغولند و صدها هزار نفر از آنها نیز بیکارند.

‌در مقابل «ژنهای خوب» با مدارک قلابی بر مناصب حکومتی سوار شده‌اند و بدون کوچکترین زحمتی در ثروت‌اندوزی یک‌شبه ره صدساله را پیموده و به اعتراف رسانه‌های حکومتی به «سلاطین نوکیسه» و «مولتی‌میلیاردر» تبدیل شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7645743d-6488-431f-a8a2-e508a92f8eb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات