728 x 90

بمب ساعتی زیر پای نظام - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز یکشنبه، بیست و دوم فروردین موجی از بحرانهای مختلف نظام دیده می‌شود. مضمون مشترک رویکرد روزنامه‌ها به این بحرانها وحشت از قیام و سرنگونی در اثر شکست ترفندها و سیاست‌های رژیم چه در زمینه مذاکرات و چه در زمینه کرونا است.

بمب ساعتی زیر پای نظام

«راه متفاوت ما و چینی ها» تیتر روزنامهٔ مستقل است که در آن به ضرورت پایان دادن به سیاست‌های ضدمردمی نظام تأکید کرده و هشدار داده: «امروز با وجود آن همه شعارهایی که درباره قوت و قدرت خود سر می‌دهیم قادر به تأمین نیاز سفره‌های مردم نیستیم و یک جمعیت چهار پنج میلیون نفری بیکار اکثراً جوان، هم‌چون بمب ساعتی در کمین سلامت و امنیت جامعه ما نشسته است». البته که مقصودش امنیت جامعه است.

«فضای سرد انتخاباتی» مطلبی در روزنامه آفتاب یزد است که ضمن اذعان به کسادی بازار نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری نظام به بحرانهای متراکم نظام اشاره کرده و نوشته است: «به دلایل متعددی چون دستکاری بی‌سابقه قیمت بنزین، نوسانات خارج از عرف ارز، عدم مدیریت قوی و منسجم سبب مشکلات عدیده اقتصادی و وارد شدن مفهوم ابر تورم به ادبیات سیاسی ایران شد. این سطح از گرانی، بیکاری و ابر تورم موجب شکل‌گیری یاس و نامیدی بی‌سابقه طبقات مختلف جامعه گشت و حتی چندین بار کشور را به سمت ناآرامی، اعتراض و تظاهرات کشاند. در حال حاضر بازگرداندن اعتماد به مردم جز در مسائل محسوس و قابل لمس برای مردم امکان‌پذیر نخواهد بود». در ادامه هم تأکید کرده هیچ‌یک از مدعیان کرسی ریاست‌جمهوری نظام توان جلب اعتماد مردم را ندارند.

«مقصر اول ویروس انگلیسی» عنوان مطلب روزنامه باند خامنه‌ای، وطن امروز است که مثل کیهان و جوان و جهان صنعت به موج نفرت عمومی از دروغ‌گوییهای روحانی در مورد پیک چهارم کرونا اشاره کرده و فرصت را هم برای در بردن ولی‌فقیه مغتنم دانسته و به‌نقل از دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مردم حق داده روحانی را محاکمه کنند. این روزنامه نوشته: «این حق برای مردم و آسیب‌دیدگان از خیز چهارم کرونا محفوظ است که با کسانی که به این موضوع دامن زدند برخورد شود. بی‌شک مسوؤل این سهل‌انگاری محرز، شخص رئیس‌جمهور به‌عنوان متولی اصلی مقابله با کرونا در کشور است».

راهزنان هسته‌یی راهزنان سلامت مردم

«از «واردات سریع واکسن» چه خبر؟» عنوان مطلبی از در روزنامه آفتاب یزد که اذعان کرده: «فشار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز موجب نشده به‌قول معروف، کک مسئولان بگزد!». این روزنامه در ادامه اذعان کرده است که بسیاری از کسانی که «به نظام وصل اند» «شر کرونا را با واکسن از سر خود و خانواده کم کرده‌اند».

از راهزنان سلامت مردم با کرونای ولایت که بگذریم به «راهزنان هسته‌ای» نظام می‌رسیم. این عنوانی است در وطن امروز که ضمن اشاره به نمایش افتتاح بخشهای مجدد هسته‌یی در طنز توسط روحانی نوشته است: «در حالی که عراقچی ۲۰فروردین، یعنی روز ملی فناوری هسته‌یی در وین در حال مذاکره برای تعطیل کردن مجدد برنامه هسته‌یی بود روحانی و صالحی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌یی شرکت و به منتقدان حمله کردند!... ». این گوشه‌یی از جنگ درون نظام پیرامون مذاکرات با آمریکا است که روزنامه‌های هر دو باند حاکم یکدیگر را آماج حملات قرار داده‌اند و هر یک پیآمد ناگوار رویکرد دیگری را برای نظام گوشزد کرده‌اند و به این ترتیب چشم‌انداز روشنی از بن‌بست نظام در مذاکرات را نشان داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/497d3dac-54bf-4674-9bda-f2147b618af0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات