728 x 90

بلینکن: اگر نتوانیم برنامه اتمی ایران را دیپلماتیک مهار کنیم آنگاه فعالانه به آلترناتیوها و گزینه‌های دیگر می نگریم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز ۳۰آذر در وزارت خارجه آمریکا گفت: اگر نتوانیم برنامه اتمی ایران را دیپلوماتیک مهار کنیم آنگاه ما فعالانه به آلترناتیوها و گزینه های دیگر می نگریم.

 

در این کنفرانس خبرنگاری از بلینکن پرسید:

طی هفته گذشته گفته شده است که مسیر تا (گریز اتمی) کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود و گفته شده که ایران پای میز مذاکرات، کار را کش می‌دهد در عین‌حال برنامه اتمی‌اش را پیش می‌برد. آیا می‌توانید مشخص‌تر در این رابطه صحبت کنید؟ آیا آماده‌اید تا ژانویه یا فوریه و مارس یا فراتر همین‌طور منتظر بشوید؟ آیا این شیوه، موضع شما را تضعیف نمی‌کند؟ که این حرفها را می‌زنید اما ضرب‌الاجلی به ایران نمی‌دهید؟.

بلینکن وزیرخارجهٔ آمریکا در جواب گفت: من زمانی نمی‌توانم برایش بدهم ولی می‌توانم بگویم که این مسیر خیلی خیلی کوتاهتر شده است و دیگر قادر نیستیم فواید کامل برجام را به‌دست آوریم چرا که با پیشروی ایران در برنامه اتمی‌اش با مشکل مواجهیم.

اگر ما نتوانیم برنامه اتمی ایران را از طریق دیپلماتیک مهار کنیم به این دلیل که ایران با حسن‌نیت وارد این مذاکرات نمی‌شود، آنگاه ما فعالانه به آلترناتیوها و گزینه‌های دیگر می‌نگریم.

آنچه ما تحمل نمی‌کنیم این است که ایران در پای میز مذاکره با وارد نشدن با حسن نیت، به وقت‌کشی و همزمان به تسریع برنامه اتمی‌اش بپردازد. این یک راه‌کار بادوام نمی‌تواند باشد و نخواهد بود. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا، ۲۱ دسامبر۲۰۲۱ - ۳۰آذر ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/258857e9-18e1-4fa9-ad83-34f8443510f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات