728 x 90

سوريه,

سرنوشت آستین تایس، خبرنگار مفقود شده آمریکایی در سوریه

-

رامی یک فعال و مخالف رژیم سوریه
رامی یک فعال و مخالف رژیم سوریه
تلویزیون فرانسه 24 در گزارشی در مورد سرنوشت آستین تایس، خبرنگار آمریکایی که در مأموریت خبری خود در سوریه مفقود شد، می‌گوید: اوایل ماه جاری (میلادی) فیلمی را روی اینترنت گذاشته بودند که او را در اسارت نشان می‌داد. وبلاگ نویسهای حامی بشار اسد گفتند تایس در اسارت شورشیان افراط گراست که در کنار ارتش آزادی سوریه می‌جنگند. این همان حرفهای رژیم سوریه است که می‌گوید اپوزیسیون، تروریستهای تحت‌الحمایه خارجیها هستند. اما «رامی» یک فعال و مخالف رژیم سوریه که فیلمهای ویدیویی روی اینترنت را بررسی می‌کند، این فیلم را به‌دقت بررسی کرد و گفت این فیلم تقلبی است.

رامی: در این فیلم خبرنگار خارجی نشان داده شده که در سوریه مفقود شده است. افرادی که او را دستگیر کرده‌اند، لباسی پوشیده‌اند که در کشورهای عرب مرسوم نیست. در این فیلم افراد با او بدرفتاری می‌کنند. لباس این افراد، لباسی نیست که مردم سوریه می‌پوشند. لباس آنها نظیر لباس پاکستانیها یا افغانستانیهاست. ... .

این فیلم به نظر من قلابی است تا چهره ارتش آزادی را خراب کنند. به نظر معقول نمی‌آید اپوزیسیون که از همان اوایل خواستار آزادی مطبوعات و دسترسی آزادانه به خبرنگاران بوده، در این کار دخالتی داشته باشد. خبرنگارانی که در سوریه هستند با رزمندگان ارتش آزادی روابط خوبی دارند. زیرا این رزمندگان امنیت آنها را تأمین می‌کنند. خبرنگاران خارجی حقیقت را در مورد اوضاع سوریه می‌گویند و لذا مقامهای رژیم بشار اسد از این موضوع ناراحت هستند. این فیلم به نظر من تقلبی و کار خود رژیم سوریه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97a5b3ff-519a-46e7-b4ee-0758b6172bd7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات