728 x 90

کن بلکول: خواسته کارشناسان ملل متحد برای بررسی عمیق و مستقل قتل‌عام۶۷ باید مورد استقبال جامعه جهانی قرار بگیرد

سفیر کن بلکول
سفیر کن بلکول

پایگاه خبری تاون هال روز ۲۰آذر در مطلبی به قلم کن بلکول سفیر سابق آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد در مورد گزارش اخیر کارشناسان سازمان ملل درباره قتل‌عام ۶۷ و کشتار زندانیان سیاسی توسط رژیم ایران نوشت: «گروهی از کارشناسان سازمان ملل اخیراً کشتار زندانیان سیاسی در ایران، در سال۱۹۸۸ را با استناد به عدم موفقیت سازمان ملل و شورای امنیت، در رسیدگی به این جنایت در آن زمان جنایتی علیه بشریت خواندند. آنها هم‌چنین خواستار تحقیق عمیق و مستقل در این مورد شدند. این فشار برای حسابرسی (از رژیم ایران) باید مورد استقبال جامعه جهانی قرار گیرد».

کن بلکول افزوده است: امروز روز حقوق‌بشر نامگذاری شده است و سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل در سال۱۹۴۸ است. امسال در روز حقوق بشر، سازمان ملل باید توجه ویژه‌یی به سو استفاده‌های سیستماتیک و جاری (از حقوق‌بشر) در ایران داشته باشد.

وی درباره گزارش عفو بین‌الملل گفت: کارشناسان برجسته حقوق‌بشر، سازمان ملل متحد اکنون پیامی صریح و دیرهنگام ارسال کرده‌اند:

«جنایات جاری انبوه ناپدید شدنهای اجباری که از اعدامهای مخفی فرا قانونی سال۱۹۸۸ ناشی می‌شوند، دیگر نمی‌توانند بدون رسیدگی و مجازات باقی بمانند. کشتار سال۱۹۸۸ منجر به کشته شدن نزدیک به ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی شد».

در این مطلب هم‌چنین آمده است: «فهرست جنایات لاینحل رژیم ایران در سالهای اخیر، رشد چشمگیری داشته است و ادامه آن کاملاً قطعی است، مگر این‌که سرکوب مخالفان بر اثر فشار جدی بین‌المللی قطع شود ...

امسال اگر جامعه جهانی به درستی از سوء‌مدیریت عامدانه رژیم تهران در شیوع بیماری کووید – ۱۹ اطلاع پیدا کرده باشد، رژیم ممکن است مجبور شود تا به جای استفاده از بیماری کووید – ۱۹ به‌عنوان سلاح در برابر زندانیان سیاسی، در جهت حفاظت از شهروندان غیرنظامی‌اش گام بردارد.

روز حقوق‌بشر باید همه را ترغیب کند، تا از تاریخ درس بگیرند و آماده دیدار با شرایط مشابه در آینده باشند. ». . .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9ea9844-1f16-4565-9877-5f247bd6ce60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات