728 x 90

بایدن و موانع بر سر راه برجام، در کنگره آمریکا

برجام و رژیم
برجام و رژیم

سایت پولیتیکو روز ۱۳ اردیبهشت نوشت: تلاش نوپای دولت بایدن برای احیای یک توافق اتمی طولانی‌تر و قویتر با رژیم ایران، با شک و تردیدهای عمیق و موانع بالقوه‌ای در کنگره از جمله از جانب (دمکراتها) یعنی حزب خود رئیس‌جمهور مواجه است.

پولیتیکو خاطرنشان می‌کند که جمهوریخواهان می‌خواهند از برداشتن تحریم‌های تهاجمی دونالد ترامپ علیه رژیم تهران ممانعت کنند و دمکراتها به‌خصوص بعد از انتشار نوار ظریف نسبت به مسیر سخت بازگشت به رژیم به تبعیت کامل از تعهدات اتمی هشدار می‌دهند.

سناتور باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت: «اظهارات ظریف قطعاً تصویر را پیچیده‌تر می‌کند. شما نمی‌دانید که بر سر چه چیزی می‌توانید توافق کنید»؟

پولیتیکو اضافه کرد: سناتور لیندزی گراهام جمهوریخواه در مصاحبه‌یی گفت: «رژیم ایران هیچ کاری نکرده که مذاکرات غیرمستقیم یا مستقیم داشته باشد. رفتار آنها هیچ تغییری نکرده است. و این یک مماشات تلقی خواهد شد».

سناتور مارکو روبیو جمهوریخواه از فلوریدا و معاون کمیته اطلاعات سنا در مصاحبه کوتاهی گفت: «غیرممکن است در این نقطه بتوان برنامه اتمی رژیم ایران را از تمامی سایر رفتارهای نفرت‌انگیز ایران جدا کرد»...

روبیو گفت: «اگر این توافق به‌صورت یک پیمان در نیاید، فقط یک توافق سیاسی خواهد بود که تنها برای دولت کنونی جواب دارد. با دولت آینده می‌تواند تغییر کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0d25b22-6b52-4c9c-9fe4-98b37428c140"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات