728 x 90

بازتاب بن‌بست برجام در جمعه‌بازارها

برجام نافرجام!
برجام نافرجام!

درست در هنگامه‌ای که دولت روحانی می‌خواست دود و دم باج‌خواهی از جامعه جهانی را با اعلام گام چهارم برای حفظ روحیه مزدوران خودش خرج کند و گام چهارم را که پیش از اجرا کوس شکستش به صدا درآمده بود را به پای اقتدار نظام بنویسد، باند رقیب بوی شکست این ترفندها را به‌موقع شنید و در نمایشهای جمعه سفره تقسیم تقصیر پهن کرد و بن‌بست نظام در برجام و ناتوانی‌اش در تصویب لوایح FATF را بر گردن باند رقیب انداخت.

روز ۱۸آبان جمعه‌بازارهای خامنه‌ای صحنه بروز بحران درونی رژیم در بن‌بست برجام و FATF شد. آخوند صدیقی با حمله به باند روحانی گفت: «هشت ماه از امسال گذشت آنچه که ما را با مشکلات مواجه کرد چشم امید به بیرون و منتظر بودن است تا مدتی در انتظار برجام نشستند و گفتند بدون برجام آب خوردن هم گیرمان نمی‌آید و آنچه نباید گفته بشود در شعارها گفته شد کار صورت ندادند تا برجام عملی شود. خب نتیجه برجام چه شد؟ مگر بنا نبود با برجام همه تحریم‌ها از بین برود مگر طرفداران مذاکره نمی‌گفتند دیوار بی‌اعتمادی فروریخت و در روز اجرا همه تحریم‌ها برداشته شود آیا یک تحریم برداشته شد؟ بلکه چندین تحریم اضافه شد هم در زمان قبلی آمریکا که به امضای آن وزیر امور خارجه دل‌بستند گفتند او امضا کرده هیچ تضمین دیگری هم بود و حضرت آقا این همه اصرار کردند که به اینها اعتماد نکنید و شرایطی ولی منتظر شدند تا برجام با آن فرجامش انجام بشود بعد هم هی سه ماه به سه ماه در انتظار بمانیم که رئیس‌جمهور آمریکا چه تصمیمی بگیرد حال هم در انتظار فرانسه نشستن مگر مؤمن از یک ‌سوراخ چند بار بناست گزیده بشود»؟

آخوندی صدیقی برای دربردن ولی‌فقیه‌اش از فضاحت برجام و پیامدهایش با اشاره به حرف جهانگیری که لوایح در مجمع تصویب شده و به تأیید خامنه‌ای هم رسیده، گفت: «مایه تأسف هست، فوق تأسف هنوز هم مسأله اف.ای.تی.اف را عده‌ای دارند گاهی هم دارند دروغ می‌گویند گفتند سران قوا توافق کردند به بیت مرتبط کردند بعد هم تکذیب شد مسأله برجام عبرت نیست می‌خواهند تحریم‌ها را بیشتر بکنند و مضیقه‌ها را به مردم بیشتر بیاورند نتیجه چه خواهد شد؟ سخن من این هست که بس کنید».

سایر جمعه‌بازارها هم صحنه بروز بازتاب بن‌بست برجام در بحران درونی نظام بود.

گماشتهٔ خامنه‌ای در استان ایلام آخوند کریمی‌تبار گفت: «مذاکره ایران با آمریکا فایده ندارد. اما برای آمریکا فواید بسیاری دارد و می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی در برابر ما تسلیم شده و برای برداشتن تحریم‌ها دست به دامن ما شده است. کریمی‌تبار تصریح کرد: ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، ضد جمهوری اسلامی است به‌طوری که هم‌اکنون پناهگاه(مجاهدین) و دشمنان ایران شده است و از آنان حمایت خواهد کرد».

در قزوین آخوند عابدینی گفت: «افرادی که امروز به‌ دنبال مطرح کردن FATF و تصویب لوایح آن هستند، به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند».

وی رد ولی‌فقیه را از مذاکره جویی‌های قبلی پاک کرد و با حمله به باند رقیب افزود: «در سال‌های اخیر کسانی که راه مذاکره را رفتند شاهد هستیم که چقدر ضرر دیدند و کشور را در فناوری هسته‌ای به عقب بردند... افرادی که زبانشان نیازمند فیزیوتراپی است باید در برابر دشمن، بایستند و اگر نتوانستند چنین کاری کنند، حق ندارند گفته‌های خود را به پای رهبر و مردم بگذارند».

در جمعه‌بازار ارومیه هم آخوند مهدی قریشی گفت: «کسانی که به فکر مذاکره هستند اشتباه فکر می‌کنند و ساده‌لوح هستند چون راه نجات کشور مقاومت است و کشورهایی که مقابل آمریکا تسلیم شدند امروز باید عبرت مسئولان باشد».

در جمعه‌بازار بیرجند آخوند مختاری با بیان این‌که «دولتمردان تن به دیپلماسی التماسی ندهند» به باند روحانی حمله کرد و گفت: «با بازی برجام فریب نخورند و این بازی را تمام کنند». این آخوند حکومتی در ادامه افزود: «اگر امروزه در موضوع موشکی و هسته‌ای در برابر دشمن کوتاه بیاییم باید فردا منتظر باشیم در موضوع حجاب... و بسیاری از ارزش‌ها برای ما تعیین‌تکلیف کنند». وی در وحشت از بر باد رفتن بنیانهای نظام گفت: «امروز می‌خواهند برد منطقه‌ای و دفاع موشکی نظام را کم کنند اما اگر کوتاه آمدیم امروز به سیاست خارجی و داخلی گیر می‌دهند و ملت را به سمت سکولاریسم می‌کشانند».

در جمعه‌بازار کرمان هم آخوند علیدادی‌ سلیمانی با سوزوگداز از شکست سیاست‌های مذاکره‌جویانه رژیم گفت: «زمانی که نظام شعار تنش‌زدایی سرداد، آمریکا تحریم‌ها را وسیع‌تر کرد و حتی تا جایی پیش رفت که رئیس‌جمهور ما را تحریم کرد». وی از برجام و خروج آمریکا و اروپا از آن سخن به میان آورد و با بیان این‌که «آمریکا از آن خارج شد و آن را اعلام کرد، برخلاف اروپا که خارج شده و اعلام نمی‌کند» به بن‌بست نظام اعتراف کرد و افزود: «تنها کشور ما را معطل تصمیم‌های خود قرار داده‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79126865-380c-436c-a991-eaa2cdd6abc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات