728 x 90

انهدام شماری از سانتریفوژهای نطنز در جریان حمله روز گذشته

تأسیسات هسته‌ای نطنز
تأسیسات هسته‌ای نطنز

به گزارش خبرگزاری پاسداران (فارس - ۲۳فروردین) سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در جریان نشست هفتگی خود با خبرنگاران که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شد با اذعان به حمله روز گذشته به سایت نطنز گفت: «اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی می‌گفت و از منابع متعدد تأیید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. خوشحالم هیچ آسیب انسانی یا محیط‌زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه‌یی بینجامد ... این‌که با این هدف بوده توان هسته‌یی ایران محدود شود. تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR۱ بوده و با سانتریفوژهای جدید جایگزین می‌شود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام خود تلاش کرد از مردم ایران انتقام صبر و رفتار پر از حکمت خود را در مسیر رفع تحریم‌ها بگیرد. پاسخ ایران انتقام از این رژیم در زمان و مکان خودش است».


حادثه در شبکه توزیع برق

شایان ذکر است که روز گذشته بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته‌یی رژیم با لاپوشانی حمله به این مرکز غنی‌سازی اورانیوم گفته بود: «بامداد امروز حادثه‌یی در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن (نطنز) رخ داد که خوشبختانه صدمات انسانی و آلودگی به‌دنبال نداشته است. علل حادثه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد»

در همین شرایط خبرگزاریهای حکومتی گزارش دادند که بهروز کمالوندی در حین بازدید از سایت نطنز دچار سانحه شده و از ارتفاع ۷متری سقوط کرده است. بر اساس این گزارشات سر و مچ پای وی دچار شکستگی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04715d08-e6c9-4e64-97dd-fb20c84da3b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات