728 x 90

الشرق الاوسط : رژیم ایران ناتوان‌تر از آن است که پاسخ بدهد

وضعیت خراب رژیم آخوندی
وضعیت خراب رژیم آخوندی

روز گذشته سردبیر سابق روزنامه االشرق‌الأوسط درباره راه‌حل‌ رژیم در برابر بحرانهای اجتماعی نوشت: (رژیم) ایران ناتوان تر از آن است که پاسخ دهد.

سردبیر سابق روزنامه االشرق‌الأوسط در اشاره به اجرای تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران افرود: این اولین بار نیست که ایران با تحریم روبه‌رو می‌شود. تاریخ آن سراسر آکنده از انواع تحریم‌هاست. حد فاصل سال‌های ۲۰۱۱تا ۲۰۱۲ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طریق اعمال تحریم‌های جدید بر صادرات نفت فشار بر این رژیم را افزایش دادند ولی در همان زمان نیز این رژیم سناریو همیشگی‌اش را تکرار کرد، تهدید با مانورهای دریایی، آزمایش موشکهای بالستیکی و هشدار به بستن تنگه هرمز.

محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری وقت رژیم اعلام کرد، چنان‌چه تحریمی اعمال شود« قطره‌ای نفت از تنگه هرمز عبورنمی‌کند»، اما تحریم‌ها اعمال شدند و میلیون‌ها بشکه نفت از آنجا صادر شد و عکس‌العملی از رژیم وجود نداشت. در ماه اوت گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ«قانون رویارویی با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» را تصویب کرد. قانونی علیه برنامه موشکهای بالستیکی رژیم، سپاه پاسداران رژیم و گروه‌های مسلح وابسته به آن می‌شد.

به‌دنبال این موضع آمریکا فرماندهان ارشد سپاه تهدید کردند که هرمرحله جدید از تحریم‌های آمریکایی، موجب پاسخ کوبنده‌ای علیه منافع ایالات متحده در منطقه می‌شود. وقتی ترامپ اعلام کرد از توافق هسته‌یی خارج می‌شود، باز هم ماجرا تکرار شد،. در آن زمان حسن روحانی گفت:« آنها می‌خواهند صادرات نفت ایران را به‌طور کامل قطع کنند». خطاب به آمریکایی‌ها گفت:« اگرمی‌توانید، بکنید و نتیجه‌اش را خواهید دید». نایب‌رئیس مجلس رژیم علی مطهری تأکید کرد، اگر مانع صادرات نفت آنها بشوند، تنگه هرمز را می‌بندند.

...مقامات ایرانی با همین زبان تهدید برای دیگران خط‌ و نشان کشیدند، اما حتی یک‌بار تهدیدها و موشکهای ایران جدی گرفته نشد و رژیم جرأت نکرد تنگه هرمز را ببندد. اظهارات پهلوان پنبه‌ای زیادی شده اما نتیجه یکی بود: همه تحریم‌ها اعمال شد و اکنون کارد به استخوان رژیم رسیده و این رژیم نتوانسته حتی یکی از تهدیدهایش را عملی کند.

(رژیم) ایران همواره مورد تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته، این بار چه چیزی تغییرکرده است؟ خبر بد برای تهران این است که چیزی بدتر از خود تحریم‌ها وجود دارد؛ دولت آمریکا عزم جزم کرده تا بال‌های ایران را بچیند. رئیس‌جمهوری بسیار سخت‌گیر اجازه نمی‌دهد ایران بازی بیهوده‌اش ادامه دهد. باید حمایتش از تروریسم را متوقف کند. توسعه برنامه هسته‌یی و موشکهای بالستیکش را کاملا متوقف کند.

سردبیر سابق روزنامه االشرق‌الأوسط در اشاره‌یی صریح به پایان دوران مماشات ادامه داد: دونالد ترامپ، باراک اوباما یا کلینتون نیست. حتی شبیه هیچ‌یک از رؤسای جمهوری دیگر آمریکا که تهران با آن روبه‌رو شده نیست. علاوه براین، کشورهای منطقه استراتژی روشنی برای مقابله با این رژیم دارند. از همه اینها گذشته مردم ایران دیگر سیاست‌های چنین رژیمی را تحمل نخواهند کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bda6ebd1-2175-4fb9-ac0d-5d3f16987cb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات