728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف در مقابل سازمان ملل در نیویورک

-

 -
-
روز ۲۸تیرماه همزمان با حضور اد ملکرت، نماینده سازمان ملل در عراق، در مجمع عمومی در نیویورک ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت در نیویورک اقدام به برپایی یک تظاهرات در برابر مقر سازمان ملل نمودند. آنها جمع شدند تا از دبیرکل بان کی‌مون و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق آقای اد ملکرت بخواهند که مسئولیت حفاظت از ساکنان اشرف را در اولویت وظایف سازمان ملل قرار داده و به‌عهده بگیرند و از دبیرکل درخواست کنند که برای حفاظت از ساکنان اشرف و جلوگیری از قتل‌عام مجدد آنان، تیم یونامی را برای حضور در اشرف اختصاص دهند.

در این گردهمایی چند شخصیت مهم سیاسی و مذهبی شامل:
دکتر دیوید لاری، مسئول بنیاد اسقف توتو در آمریکا، دکتر هوارد ویلیامز، مسئول مجتمع کلیساهای نیویورک و وکیل فرانک مک‌کویید

هم‌چنین پهلوان مسلم اسکندرفیلابی و نمایندگان جوامع ایرانی در نیویورک برای حاضران به سخنرانی پرداختند.
در پایان این تجمع تظاهرکنندگان ضمن صدور قطعنامه‌یی خواسته‌های خود را ابراز داشتند و در پایان هیأتی از سوی شرکت‌کنندگان قطعنامه پایانی تظاهرات را به دفتر آقای بان کی‌مون تحویل دادند و متذکر شدند که ساکنان اشرف و سازمان مجاهدین خلق ایران، کانون آرزوهای مردم ایران برای دموکراسی و حاکمیت مردمی می‌باشد و حمایت از آنان را وظیفه ملی، انسانی و سیاسی خود خواندند. آنها در قطعنامه، تعرض به ساکنان اشرف و مجاهدین خلق ایران را تعرض به ملت ایران و به همه ایرانیان در سراسر جهان خواندند و صراحتاً اعلام کردند که مسئولیت حفاظت ساکنان اشرف برعهده آمریکا و سازمان ملل است، به‌خصوص پس از حکم دادگاه اسپانیا و گشودن پرونده تحقیق علیه نخست‌وزیر و فرمانده کل قوای عراق و شماری از افسران تحت‌امر او از سوی دادگاه اسپانیا، دولت عراق هیچ صلاحیتی برای حفاظت ساکنان ندارد و آمریکا طبق ماده ۴۵ کنوانسیون چهارم ژنو باید بلافاصله حفاظت آنها را پس بگیرد.

قطعنامه از شورای امنیت و کشورهای عضو به‌خصوص آمریکا خواست تا از طرح پارلمان اروپا درباره اشرف حمایت کنند و کمکهای لازم برای اجرای آن به‌عمل بیاورند و جابه‌جایی اجباری در داخل عراق که غیرقانونی، غیرعملی و خطرناک است، محکوم کنند.
آنها از سازمان ملل خواستند یک تیم ناظر دائمی در اشرف مستقر کند و از آمریکا خواستند تا حفاظت تیم را تأمین کند.
قطعنامه از شورای امنیت و کشورهای عضو خواست دولت عراق را تحت فشار قرار دهند تا محاصره ظالمانه ساکنان اشرف که بدون تردید از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی است، پایان گیرد. نمایندگان رسانه‌های خبری اسپانیا و ترکیه مستقر در نیویورک هم‌چنین خبرگزاری سی. بی.‌اس در صحنه حضور داشتند و به تهیه عکس و فیلم و گزارش پرداختند.
 
تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف در مقابل سازمان ملل در نیویورک
 
تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف در مقابل سازمان ملل در نیویورک
 
تظاهرات ایرانیان آزاده و شریف در مقابل سازمان ملل در نیویورک
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a31cd512-7993-489d-9cf6-14112a2ff243"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات