728 x 90

اعتراف پاسدار شعبانی: به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی را بزنند و زدند

اعتراف پاسدار ناصر شعبانی در مورد حمله به دو نفتکش عربستان سعودی
اعتراف پاسدار ناصر شعبانی در مورد حمله به دو نفتکش عربستان سعودی

سپاه پاسداران اعتراف پاسدار ناصر شعبانی، معاون عملیات قرارگاه ضد ثارالله در مورد حمله به دو نفتکش عربستان سعودی را پس از مدت کوتاهی از خبرگزاری خود حذف کرد.

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران رژیم ایران اعلام کرد که این رژیم از شبه‌‌نظامیان حوثی یمن خواسته که به دو نفتکش عربستان سعودی حمله کنند و آنان خواسته این رژیم را اجرا کردند.

 

سایت حکومتی اعتماد آنلاین در گزارش سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷ خود نوشت پاسدار شعبانی، در یک سخنرانی در شاندیز مشهد گفت که گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن «عقبه» جمهوری اسلامی در منطقه هستند.

پاسدار ناصر شعبانی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران خامنه‌ای محسوب می‌شود در یک قدرت‌نمایی برای مزدوران رژیم بند را آب داد و اعتراف کرد:

«به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودیها را بزنید و زدند... دشمن به قدری آسیب پذیری دارد که می‌توانیم آنها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم».

فرمان حمله به نفکتشهای عربستان سعودی توسط سپاه پاسداران

فرمان حمله به نفکتش‌های عربستان سعودی توسط سپاه پاسداران

 

حذف اعتراف ناشیانه فرمانده ارشد پاسداران از خروجی سایت

خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ـ روز دوشنبه ۱۵مرداد ۹۷ همین اعتراف پاسدار شعبانی را منتشر کرده بود ولی پس از ساعتهایی متوجه پیامدهای این اعتراف تروریستی شد و این بخش از سخنان پاسدار شعبانی را از خروجی خود برداشت.

خاطر نشان می‌شود که عربستان سعودی، سوم مرداد ماه، اعلام کرده بود دو نفتکش غول پیکر این کشور در دریای سرخ هدف حملات شبه‌‌نظامیان حوثی قرار گرفته‌اند و به یکی از آنها آسیبهای جزیی وارد شده است.

پس از این اتفاق ​ برخی از سیاستمداران گفتند اگر رژیم ایران تلاش کند تا تنگه باب‌المندب را مسدود کند، احتمالاً با یک ائتلاف بین‌المللی علیه خود روبه‌رو خواهد شد.

این اتفاق پس از تهدید مقامات رژیم ایران مبنی بر بستن تنگه‌های منطقه و همچنین انتشار گزارشهای درباره افزایش تولید نفت عربستان سعودی پس از تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران برای کنترل بازار نفت منتشر شده است.

 

اعتراف یک مقام نظامی رسمی رژیم ایران به هدایت شبه‌‌نظامیان حوثی

سازمان ملل‌متحد در گزارش سال گذشته خود، در مورد نقض تحریمهای تسلیحاتی یمن، گفته بود رژیم ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در رساندن جنگ‌افزار به حوثی ها نقش دارد و ممنوعیتهای بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

آمریکا و متحدانش نیز بارها رژیم ایران را به تأمین جنگ‌افزار برای شورشیان متهم کرده‌اند، اما رژیم ایران تا کنون این اتهام را رد می‌کرد. این نخستین بار است که یک مقام نظامی رسمی رژیم ایران از دستور مستقیم ایران به حوثی‌ها برای حمله سخن گفته و آن را تأیید می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6db941e-e59f-4739-a61b-3ef2ed0731bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات