728 x 90

اعتراف به شکست در سرکوب زنان!

اعتراف به شکست در سرکوب زنان!
اعتراف به شکست در سرکوب زنان!

از ابتدای سال ۹۸به‌ویژه طی هفته‌های اخیر موجی از اظهارنظرها در میان مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی در زمینه عبارت آخوند‌ساخته «بدحجابی» و تهدیدی که برای رژیم دارد، بالا گرفته است

در این رابطه سردمداران نیروی انتظامی و آخوندها ضمن ابراز سوزوگداز نسبت به مقابله زنان با طرح‌های سرکوبگرانه، آنان را تهدید به تشدید سرکوب می‌کنند.

یکی از این موارد، فعال شدن پلیس زن در مترو برای به‌اصطلاح ارشاد «بی حجابان و بدحجابان» است

ارسال پیامک به سرنشینان خودرو هم یکی از شیوه‌های مزاحمت و سرکوب برای زنان است، در این رابطه سرکرده نیروی انتظامی گیلان از ارسال ۶۶هزار پیامک برای مردم گیلان خبر داد.

در همین رابطه پاسدار حسین اشتری... اعلام کرد ۳۰۰پیامک برای مردم ارسال شده است و ۱۵۰هزار نفر از آنان به پلیس مراجعه کرده و از آنها تعهد گرفته شده است.(خبرگزاری ایرنا ۲۸تیر ۹۸)

تشدید سرکوب زنان در دور اخیر به‌دنبال شکست طرح های قبلی و مقاومت زنان با این طرح‌ها صورت می‌گیرد.

آخوند جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف در رابطه با مقاومت زنان و بی‌اعتنایی به تذکرات آخوندها می‌گوید: «به یکنفر گفتم که خانم روسری‌ات را سر کن گفت روسری‌ام را سرم نمی‌کنم هیچ غلطی هم نمی‌توانی بکنی منهم هیچ غلطی نتوانستم بکنم چون اونجا پلیسی نبود که بهش بگویم...».

این آخوند هراس خود را از مقاومت مردم در برابر«امر به معروف و نهی از منکر» آخوندی چنین بیان می‌کند: «اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید اشرار بر شما حاکم می‌شوند این سرریز می‌کند توی حکومت».(تلویزیون افق ۸مرداد ۹۸)

سردمداران نیروی انتظامی نیز پشت سرهم برای زنان خط و نشان می‌کشند و رسانه‌ها از اجرای طرح جامع گسترش فرهنگ«حجاب و عفاف»، طرح مبارزه با« بدحجابی» خبرمی‌دهند.

پاسدار حسین رحیمی سرکرده نیروی انتظامی تهران بزرگ هم گفته بود «رصدخودروهای حامل افراد هنجار شکن با چشمان غیرمسلح انجام می‌شود» و «گشت نامحسوسی پلی امنیت اخلاقی»راه می‌افتد.

پاسدار رحیمی تعداد افراد گشتهای نامحسوس را بیش از ۷هزار نیرو از زنان و مردان سرکوبگر وابسته به نیروی انتظامی اعلام کرد.(خبرگزاری ایرنا ۵اردیبهشت ۹۸)

پاسدار محمد عبدالله پور سرکرده سپاه قدس گیلان نیر از فصل جدیدی از امر به معروف ونهی از منکر در این استان با شرکت دوهزار گروه بسیج خبر داد که در این رابطه« ۲۲هزار نفر از بسیجیان گیلان، به‌صورت هفتگی در استان گشتهای شبانه دارند.» (خبرگزاری مهر ۱۴خرداد ۹۸)

آخوند عبدالله حاجی صادقی نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران هم با الفاظ وقیحانه آخوندی گفت: «اگر کسانی بی‌حجابی را ابزار مبارزه با انقلاب قرار می‌دهند و کاری کنند که به جای روحیه فداکاری و فرهنگ بسیجی، مسأله لاابالی گری به وسیله دختران بزک کرده ترویج شود اینجا حاکمیت باید ورود کند.»(سایت انتخاب ۲۴تیر ۹۸)

گستردگی طرح‌های سرکوب زنان تحت عنوان رعایت قانون « عفاف و حجاب» را می‌توان در حرفهای آخوند سالک در مجلس ارتجاع متوجه شد: « در قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۶دستگاه با بیش از ۳۰۰مأموریت مسئول اجرای این موضوع شدند».(خبرگزاری فارس ۷مرداد ۹۸)

به‌رغم این گستردگی، پاسدار اشتری در سخنرانی خود در جمع امام جمعه‌های خامنه‌ای به وظایف ۲۶دستگاه در امر سرکوب زنان اشاره می‌کند و فغان خود را از شکست این همه طرح این‌چنین بیان می‌کند: «۳۰۰مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تصویب رهبری رسیده، وجود دارد و باید از این دستگاه‌ها سؤال شود که در قبال تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن که رهبر معظم انقلاب چندین بار در این رابطه تذکر داده‌اند، چه کرده‌اند».(خبرگزاری مهر ۲۷تیر ۹۸)

هراس سرکردگان نظام و گماردن ۲۶دستگاه برای تحمیل حجاب اجباری بر زنان، بازتاب مقاومت زنان در مقابل اجباراتی است که این حاکمیت تلاش دارد بر آنها تحمیل کند. مقاومتی علیه تبعیض، تحقیر، خانه‌نشینی و شکنجه خیابانی توسط گشتهای سرکوب.

مقاومتی برای رهایی از قید و بندهای ارتجاعی آخوندی، که سردمداران رژیم و نیروهای سرکوب را به وحشت انداخته تا آنجا که در دانشگاه، محل کار، خیابان‌ها و حتی مترو هم با راه‌اندازی گشتهای مختلف، تلاش در سرکوب زنان دارند.

مقاومتی که حتی سپاه پاسداران را واداشته تا یک جلسه زنان در همدان را برنتابد و زنان شرکت‌کننده در آن جلسه را مورد تعقیب قرار بدهد چرا که در آن جلسه ارزش‌های نظام«با هجمه فرهنگی دشمنان نظام» مواجه شده است.

همین مقاومت باعث شده است که پاسدار حسین اشتری سرکرده نیروی انتظامی با سوز و گداز بگوید: «متأسفانه در برخی بیمارستانها، بانکها و حتی برنامه‌های تلویزیونی، بدحجابیها به‌مراتب بدتر از افرادی است که پلیس در خیابان‌ها با آنها برخورد می‌کند. متأسفانه برخی به‌دنبال القای این موضوع هستند که در کشور ما امنیت وجود ندارد.نیروی انتظامی وظیفه برخورد با ناهنجاریها را برعهده‌ دارد اما امروز برحسب کم‌کاری برخی دستگاه‌ها، شاهد افزایش این موضوع در جامعه هستیم».(خبرگزاری ایرنا ۲۸تیر ۹۸)

و آخوند احمد علم‌الهدی هم در نمازجمعه ۲۱تیر ۹۸با فغان به نهادهای شکست‌خورده در امر سرکوب زنان بگوید: «از سال ۸۵عفاف و حجاب تصویب شد(سند موسوم به عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۴تصویب شد) شما آقا گفتی من مسئولیت دولت شما آقا گفتی من نمایندگی مجلس شما آقا گفتی من مسئولیت انتظامی شما آقا گفتی من مسئولیت وزارت اینها همه را آمدید گفتید و شما گفتید قبول می‌کنم شما قبول کردید اما در برابر اجرای یک قانون اساسی و یک قانون اصلی که مربوط به حفظ عزت اسلام در این کشور است قانون عفاف و حجاب هیچ قدم بر نداشتید. تو که نمی‌توانستی چرا رفتی مسئولیت قبول کردی وزیر شدی و چرا مسئولیت قبول کردی فرمانده شدی و چرا مسئولیت قبول کردی رئیس دولت شدی؟ و جنابعالی هیچ عمل را انجام ندهید؟».(تلویزیون موسوم به آستان قدس ۲۱تیر ۹۸)

امام جمعه‌های رژیم هم در بسیاری از موارد نسبت به هنجار شکنی و قانون‌شکنی زنان ابراز وحشت می‌کنند و در بسیاری از هفته‌ها یکی از محورهای سخنان آنان توصیه به سرکوب زنان و تحمیل حجاب آخوندی بر آنها است.

همه این حرفها و آو و فغانها به‌رغم وجود ۲۶نهاد سرکوب، بیانگر مقاومت زنان ایران و شکست طرح‌های سرکوبگرانه نظام ضد زن ولایت‌فقیه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cec3ca31-12c1-4975-bf8c-5524efee5b92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات