728 x 90

اعتراف رژیم ایران به عدم سوخت رسانی کشورها به هواپیماهای ایرانی

اعتراف رژيم ایران به عدم سوخت رساني كشورها به هواپيماهاي ايراني
اعتراف رژيم ایران به عدم سوخت رساني كشورها به هواپيماهاي ايراني

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی رژیم اعتراف کرد که کشورهای اروپایی حاضر به تحویل سوخت به هواپیماهای متعلق به سازمان هواپیمایی رژیم نیستند.

خبرگزاری حکومتی خبرآنلاین که امروز دوشنبه ۲۶ آذر ۹۷ این خبر را منتشر کرد به‌نقل از این کارگزار رژیم نوشت” علاوه بر ترکیه و لبنان، اکثر کشورهای اروپایی نیز از سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی خودداری می‌کنند.“

وی همچنین گفت: دو اتفاق مهم در صنعت هوانوردی در ماههای اخیر رخ داده است، یکی تغییر نرخ ارز به‌صورت پله‌ای و دو برابر شدن نرخ ارز مصرفی شرکتهای هواپیمایی و دومین اتفاق، تشدید تحریمها توسط دولت آمریکا است. این دو مؤلفه همه مسائل صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

بیشتر بخوانید

آل ایتالیا پروازهایش را به ایران از ابتدای ۲۰۱۹ قطع می‌کند

الیتالیا، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیایی روز ۲۲ آذر ۹۷ اعلام کرد که از اول ژانویه ۲۰۱۹ تمام پروازهای رم- تهران را به‌دلیل تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران متوقف خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی الیتالیا اعلام کرد آخرین پروازی که از این شرکت هواپیمایی به تهران خواهد آمد پایان ماه دسامبر ۲۰۱۸ خواهد بود.

پیش‌ از این، شرکتهای اروپایی بریتیش‌ایرویز، ایر فرانس و کی‌ال‌ام هم پرواز به مقصد تهران را متوقف کرده بودند.

ژانویه ۲۰۱۶ چندماه پس‌ از توافق برجام، شرکت الیتالیا که تا آن زمان چهار پرواز در هفته به تهران داشت خبر داد که از ۲۷ مارس ۲۰۱۶ هر روز به مقصد تهران پرواز خواهد داشت.

با شروع دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران، این ایرلاین پروازهایش را کاهش داد و تعداد پروازهایش از ۷روز در هفته را به سه روز کاهش داده بود.

 

لازم به یادآوری است که به‌دنبال خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریمهای هر چه بیشتر بر رژیم ایران و خروج شرکتهای اروپایی از ایران، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز روز ۳۱ شهریور۹۷ اعلام کرد به پروازهای مستقیم خود از لندن به تهران پایان می‌دهد.

 

روز پنجشنبه اول شهریور ۹۷ شرکتهای هواپیمایی انگلیسی بریتیش ایرویز، شرکت فرانسوی ایرفرانس و شرکت هلندی کی‌ال‌ام اعلام کردند پروازهای خود را به ایران متوقف می‌کنند. این اقدام به‌دنبال اجرایی شدن مرحله اول تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران یک ضربه به تلاشهای اروپا بود که می‌خواست شرکتهای اروپایی وادار به ماندن در ایران کند.

 

به‌دنبال بریتیش ایرویز، خطوط هوایی فرانسه، ایرفرانس، علت توقف پروازش هایش به تهران را شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا اعلام کرد.

 

همچنین شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند - کی‌ال‌ام - "از روز ٢٤ سپتامبر ٢٠١٨(٣مهر ١٣٩٧) پرواز کی‌ال‌ام به تهران را به‌حالت تعلیق در آورد." این شرکت گفت که تصمیم خود را "بر اساس ملاحظات تجاری" اتخاذ کرده است.

 

شرکت هواپیمایی اوجین ((AEGEAN یونان روز سه‌شنبه ۱۳شهریور۹۷از تعلیق پروازهایش به مقصد تهران و به‌طور مؤثر از ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸ تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 

شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل، گفتگوهای خود را با رژیم آخوندی برای فروش جتهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار، به‌خاطر تحریم‌های آمریکا متوقف کرد.

به گزارش نشنال امارات اوایل خرداد ۹۷،«(امبرائر) پیش از تصمیم آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌ها، در حال گفتگو با (رژیم) ایران برای فروش ۲۰جت E۱-۱۹۵به ارزش بیش از یک میلیارد دلار بود ».

مدیر اجرایی امبرائر، گفت: «امبرائر باید دستورالعمل‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (خزانه‌داری آمریکا) را رعایت کند.. تحت تحریم‌های کنونی، ما در موقعیتی نیستیم که با آن شرکتهای هواپیمایی تجارت کنیم... گفتگوهای شرکتهای هواپیمایی با شرکتهای (رژیم) ایران با تمامی شرکتهای سازنده که اجزای آمریکایی دارند عملاً متوقف شده است».

لبنان، دادن سوخت به هواپیماهای رژیم ایران را ممنوع کرد رویترز: هواپیماهای (رژیم) ایران از سوخت‌گیری در فرودگاههای استانبول منع شدند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/725973fe-3686-46e4-9ac2-351b03804c84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات