728 x 90

لبنان، دادن سوخت به هواپیماهای رژیم ایران را ممنوع کرد

فرودگاه بین‌المللی لبنان
فرودگاه بین‌المللی لبنان

دولت لبنان به شرکتهای نفتی این کشور در فرودگاه بین‌المللی (رفیق حریری) که دست‌اندر کار تأمین سوخت برای هواپیماها هستند ابلاغ کرد که به هواپیماهای خطوط هوایی رژیم ایران سوخت داده نشود. به گزارش اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه، شرکتها این یادداشت را امضا کرده و به کارمندان خود برای اجرا و التزام به آن ابلاغ کرده‌اند. در این یادداشت به کلیه ناظران شرکتها در فرودگاه گفته شده است که« هیچ کارمندی حق ندارند هواپیماهای وابسته به شرکت ایران‌ایر و ماهان ایر سوخت بدهند.

 

بیشتر بخوانید:

رویترز: هواپیماهای (رژیم) ایران از سوخت‌گیری در فرودگاههای استانبول منع شدند

در آستانه شروع رسمی بازگشت همه تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی، خبرگزاری رویترز ۱۲آبان ۹۷به‌نقل از رسانه‌های ترکیه گزارش داد: روز جمعه چند هواپیمای (رژیم) ایران از سوخت‌گیری در فرودگاههای استانبول منع شدند. این امر باعث لغو شدن دست‌کم یک پرواز شد و هواپیماهای دیگر هم تعداد مسافرانشان را کاهش دادند تا بتوانند با سوخت کم‌تری پرواز کنند.

 

شرکت پترول اوفیسی Ofisi ترکیه از زیرمجموعه‌های شرکت ویتول... حاضر نشد به هواپیماهای (رژیم) ایران در ترکیه سوخت بزند...

 

سایت فرودگاه آتاتورک استانبول نشان می‌دهد که دست کم یک پرواز به ایران لغو شد و چند پرواز دیگر هم با تأخیر صورت گرفت...

 

رویترز به‌نقل از یک روزنامه ترکیه، افزود: «پترول اوفیسی به هواپیماهای (مذکور) گفته است که برای شرکتهای هواپیمایی (رژیم) ایران سوخت تأمین نخواهد کرد».

 

در همین حال سفارت آمریکا در برلین ۱۲آبان اعلام کرد: آلیانس یکی از بزرگ‌ترین شرکتهای بیمه جهان، از تمامی تحریم‌های ایالات متحده (علیه رژیم ایران) که روز پنجم نوامبر مجدداً برقرار می‌شود، تبعیت خواهد کرد.

 

همچنین خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره شرکتهایی که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا تصمیم به توقف تجارت با رژیم گرفتند، اسامی شماری از آنها را برشمرد و از جمله خاطرنشان کرد: «دایملر شرکت شماره یک جهان در زمینه خودروهای سنگین و کامیون... اعلام کرد «تا دستور بعدی» فعالیت‌های خود را در ایران متوقف می‌کند».

بنا‌ به این گزارش شمار دیگری از شرکتهایی که از ایران خارج شده و یا تبعیت خود را از تحریم‌ها را اعلام کرده‌اند از جمله عبارتند از:

  • شرکت خودروسازی فرانسوی پ.اس.آ.
  • شرکت هواپیماسازی ایرباس که بزرگ‌ترین قرارداد امضاء شده بعد از توافق اتمی را در این بخش به ثبت رسانده بود
  • شرکت نفتی توتال فرانسه
  • شرکت عظیم گاز انی ایتالیا
  • شرکت زیمنس آلمان
  • شرکتهای هواپیمایی بریتیش ایرویز و ایر فرانس

 

کیهان: اذعان مدیر دولتی به بی‌خاصیتی برجام: باید چمدان چمدان پول بفرستیم تا سوخت هواپیما تأمین کنیم

فرزانه شرف بافی در رابطه با وضعیت ناوگان هوایی رژیم وتأخیر هواپیماها در فرودگاهها در تاریخ ۳خرداد۹۷گفت: وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ایران بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تأمین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می‌شویم.

شرف بافی گفت: به‌زودی تحویل سوخت در پروازهای خارجی ما هم قطع شده و باید چمدان چمدان پول بفرستیم تا سوخت را تأمین کنیم

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/159693d2-dcb4-410c-b710-553711a6317f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات