728 x 90

اعتراف دادستان رژیم در همدان به شورش زندانیان در زندان همدان

زندان مرکزی همدان
زندان مرکزی همدان

به‌دنبال شورش روز شنبه ۹فروردین زندانیان در زندان همدان، دادستان رژیم در این شهرستان مجبور به اعتراف شورش و آتش سوزی در این زندان شد.

سایت حکومتی انتخاب روز ۱۰فروردین نوشت: حسن خانجانی گفت: «زندان همدان پس از درگیری دیشب تحت کنترل است و هیچیک از زندانیان از زندان همدان فرار نکرده‌اند».

دادستان جنایتکار رژیم در همدان گفت: اعتراض زندانیان به مرخصی آنها به‌دلیل بیماری کرونا بوده است. وی هم‌چنین گفته است: این اتفاق بعدازظهر دیروز رخ داد و تا عصر پایان یافته بود.

 

شورش در زندان همدان

روز شنبه ۹فروردین ۹۹، زندانیان زندان الوند همدان دست به شورش زدند و دهها تن از آنان موفق به فرار شدند.

این شورش در اعتراض به خودداری رژیم ضدبشری آخوندی از آزادی زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا صورت گرفت. در جریان این شورش بخشی از زندان آتش گرفت. دژخیمان خامنه‌ای به سوی زندانیان شورشی تیراندازی کردند.

رژیم آخوندی نیروهای سرکوبگر را سراسیمه به منطقه اعزام کرد و جاده‌های اطراف زندان را بستند.

تاکنون زندانیان در زندانهای خرم‌آباد، الیگودرز، تبریز و سقز دست به شورش زده بودند و شماری از آنها موافق به فرار شدند.

 

 

سخنگوی مجاهدین: درود و دست مریزاد. شورش، آزادی، شورش، آزادی

پیام کانون‌های شورشی به زندانیان در سراسر کشور: آزادی گرفتنی است «باید برشورید و آنرا از حلقوم آخوندهای ضدبشر بیرون کشید».

مسعود رجوی: زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی باید فوراً آزاد شوند. این تنها راه جلوگیری از فاجعه کرونا در زندانهای رژیم است.

مسعود رجوی: درخواست از هموطنان برای پناه دادن و قرنطینه و مداوای زندانیان

مریم رجوی: برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ و جنایت علیه بشریت در زندانهای ایران خواستار اقدام فوری دبیرکل، شورای امنیت، شورای حقوق‌بشر و کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد و اتحادیه اروپا جهت آزادی همه زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی هستم.

 

 

مطالب مرتبط:

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88318fe-b173-4555-b376-375fcdb36c46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات