728 x 90

استیونسون: ۱۰۰سال پس از فروپاشی جمهوری وایمار، جمهوری اسلامی ایران نیز با سرنوشتی مشابه روبه‌روست

استراون استیونسون
استراون استیونسون

تاونهال روز شنبه ۱۷دی ۱۴۰۱ در مطلبی به قلم استراون استیونسون نوشت: ۱۰۰سال پس از فروپاشی جمهوریخواهان وایمار، جمهوری اسلامی ایران نیز با سرنوشتی مشابه روبه‌روست.
استیونسون در این مطلب نوشت: سال جدید با ورود به انقلابی که در ایران در جریان است، وارد بحرانی‌ترین مرحله خود شده است. قیام سراسری تقریباً ۴ماه است که ادامه یافته و با وجود سرکوب بی‌رحمانه نیروهای امنیتی رژیم تئوکراتیک که منجر به کشته شدن بیش از ۷۵۰معترض و دستگیری بیش از ۳۰۰۰۰معترض شده، هیچ نشانه‌ای از فروکش نشان نداده است. اعتصابات و اعتراضات اقتصاد ایران را فلج کرده است، که در حال حاضر از سال‌ها تحریم‌های سخت غرب در حال فروپاشی است.
در همین حال، دولت انگلستان در پاسخ به درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر اقدام شدید علیه سپاه پاسداران گشتاپوی رژیم، اعلام کرده است که این سازمان را در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، به این معنی که عضویت در آن یا شرکت در جلسات آن یا حتی حمل آرم سپاه جرم محسوب می‌شود.
قرار گرفتن در لیست سیاه دولت انگلستان توسط وزیر امنیت انگلستان، تام توگندهات، و سوئلا براورمن وزیر کشور حمایت می‌شود و ضربه مهلکی به رژیم ایران خواهد بود که برای تجارت خارج از کشور به سپاه پاسداران متکی است.
معترضان عمدتاً جوان، به رهبری و هماهنگی واحدهای مقاومت مجاهدین خلق، جنبش اصلی دموکراتیک اپوزیسیون، ترس خود را از نیروهای امنیتی وحشی رژیم از دست داده‌اند. تیراندازی، گاز اشک‌آور، باتوم، دستگیری، شکنجه، زندان و اعدام صرفاً شور و شوق آنها را بیشتر برانگیخته و الهام‌بخش تشدید انتقام علیه رژیم آخوندی بوده است. صد سال پس از فروپاشی جمهوری وایمار، تاریخ در حال تکرار است و پاداشی برای ایرانیان، برای آینده‌ای بهتر خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe672a04-2bed-4295-b5c7-92fc52f9ec10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات