728 x 90

استقرار نیروهای مسلح آمریکا در کشتیهای تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کنند

نیروی دریایی آمریکا
نیروی دریایی آمریکا

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس (پنجشنبه ۱۲مرداد) در حالی که مقامات آمریکا جزییات کمی از طرح استقرار نیروها در کشتیهای تجاری را ارائه کردند، هزاران تفنگدار دریایی و ملوان در حال حرکت به سمت خلیج‌فارس هستند.

چهار مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند، ارتش آمریکا در حال بررسی استقرار پرسنل مسلح در کشتی‌های تجاری که در حال عبور از تنگه هرمز عبور هستند می‌باشند. هدف این طرح متوقف کردن رژیم ایران از توقیف و آزار کشتی‌های غیرنظامی است.

آمریکا حتی در طول جنگ نفتکش هاکه با نبرد دریایی یک روزه نیروی دریایی ایالات متحده و رژیم ایران در سال۱۹۸۸ به اوج خود رسید و بزرگترین جنگ نیروی دریایی از زمان جنگ جهانی دوم بود، اقدامی انجام نداد.

رژیم ایران از سال۲۰۱۹ چندین کشتی تجاری و نفتکش در خلیج‌فارس را توقیف کرده و اخیراً نیز دو نفتکش را توقیف و تلاشی نافرجام در توقیف دو کشتی دیگر داشته است.

آمریکا طی هفته‌های گذشته با اعزام جنگنده‌های «اف-۳۵» تلاش کرده است تا آزادی دریانوردی در خلیج‌فارس را، که یک پنجم نفت مصرفی جهان از آن می‌گذرد، برقرار کند.

آمریکا می‌گوید رژیم ایران در دو سال اخیر نزدیک به ۲۰ کشتی تجاری با پرچم‌های بین‌المللی را مورد آزار و اذیت، حمله یا توقیف قرار داده است.

گزارش می‌گوید هزاران تفنگدار آمریکایی در دو ناو «یواس‌اس باتان» و «یواس‌اس کارتر هال» در خلیج‌فارس مستقر خواهند بود و این نیروها ستون اصلی محافظت از کشتی‌های تجاری به‌شمار می‌روند.

دو ناو یاد شده، کمتر از یک ماه پیش برای آنچه «استقرار آزادی دریانوردی» عنوان شده بود، راهی خلیج‌فارس شده بودند. ایالات متحده هم‌چنین ناوشکن «توماس هادنر» را از دریای سرخ به خلیج‌فارس اعزام کرده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e08c85ee-96b3-4519-93af-db99798372e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات