728 x 90

استمرار حمایت‌های بین‌المللی با قیام سراسری/ جو بایدن، کاملا هریس، حزب سوسیال‌دموکرات اتریش، مایک پمپئو، برد شرمن، دیوید آلتون و جولی زیروویکز

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

در ادامه اعلام حمایت و همبستگی بین‌المللی با قیام سراسری مردم ایران، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: ایالات متحده در کنار زنان و شهروندان ایرانی که با شجاعت خود به جهان الهام می‌بخشند، ایستاده است. ما به حمایت از حقوق ایرانیان برای اعتراض آزادانه ادامه خواهیم داد. این هفته، ما هزینه‌های بیشتری را بر عاملان خشونت علیه معترضان تحمیل خواهیم کرد.

 

کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: تظاهر کنندگان در ایران، از جمله زنان و دانشجویان شجاع، با سرکوب خشونت‌آمیز مواجه هستند. ما در کنار آنها می‌ایستیم زیرا آنها خواهان حقوق برابر و کرامت انسانی هستند.

 

حزب سوسیال‌دموکرات اتریش: ما در کنار زنان و مردان ایران ایستاده‌ایم

ما در کنار زنان و مردان ایران ایستاده‌ایم که برای آزادی و برابری مبارزه می‌کنند. ما وحشیگری مقامات ایران علیه معترضان را محکوم می‌کنیم. همبستگی ما بین‌المللی است!

 

نخست وزیر کانادا طی بیانیه‌یی به‌مناسبت هزارمین روز سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران اعلام کرد: امروز، رژیم ایران بار دیگر بی‌توجهی آشکار خود را به حقوق‌بشر و زندگی انسان‌ها نشان می‌دهد. کانادا به صراحت در کنار زنان شجاعی است که در خیابانهای ایران و در خیابانهای شهرهای سراسر جهان برای همبستگی راهپیمایی می‌کنند.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا گفت: زمانی که در ایران تظاهراتی به راه افتاد، ما به‌وضوح اعلام کردیم که از چه کسی حمایت می‌کنیم - مردم ایران. نه رژیم

 

برد شرمن عضو کمیته خارجی کنگره آمریکا گفت: من از یک قطعنامه دو حزبی حمایت کردم تا کمک کنم صدای زنان و مردان دلیر و شجاع ایران که خواستار آزادیهای اساسی هستند به گوش بقیه جهان برسد.

 

دیوید آلتون نماینده پارلمان انگلستان گفت: دیکتاتوری حاکم بر ایران با روز حسابرسی روبه‌رو است و غرب باید از شورش مردم ایران حمایت کند. وی افزود: این حیاتی است که جامعه بین‌المللی درک مناسبی از سرعت رویدادها به‌دست بیاورد.

(اکسپرس۱۲مهرماه)

 

جولی زیروویکز عضو پارلمان کانادا گفت: ما در کنار کسانی هستیم که در ایران برای حقوق‌بشر می‌جنگند. رژیم ایران باید به‌خاطر اعمالش مورد حسابرسی قرار بگیرد.

 

حزب مردم اروپا طی بیانیه‌یی درباره قیام سراسری مردم ایران اعلام کرد که این حزب خواستار توقف فوری سرکوب وحشیانه و استفاده از خشونت علیه تظاهر کنندگان در ایران است. (سایت حزب مردم اروپا ۱۲مهرماه)

 

عفو بین‌الملل طی فراخوانی خواستار تحقیقات مستقل در مورد حمله جنایتکارانه به دانشگاه صنعتی شریف شد و اعلام کرد: ضروری است کشورهای مختلف با ایجاد یک مکانیسم مستقل سازمان ملل متحد اقدام به تحقیق کنند. تحقیق به‌منظور حسابرسی از جدی‌ترین جنایات تحت قوانین بین‌المللی در ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39ff78de-0939-4ccd-ace0-3d7ff635e529"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات