728 x 90

اتحادیه اروپا: سفارش مجدد ۳۰۰میلیون دز واکسن کرونا

کرونا در جهان
کرونا در جهان

کمیسیون اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ۲۱بهمن، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ۳۰۰میلیون دز واکسن اضافه به شرکت بایون‌تک و فایزر سفارش داده است. ۷۵میلیون دز از این واکسن قرار است در سه‌ماهه دوم سال جاری تحویل داده شود.

برای افزایش توان پوشش واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ۳۰۰میلیون دز واکسن کرونا به شرکت آلمانی بایون‌تک و شریک آمریکایی آن، فایزر سفارش داده شده است. این دومین قراردادی است که بین اتحادیه اروپا و شرکت‌های یاد شده امضا می‌شود. بر اساس قرارداد جدید، دریافت ۲۰۰میلیون دز از این واکسن قطعی است و ۱۰۰میلیون دز دیگر نیز به شکل مشروط و در صورت نیاز در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت، به این ترتیب میزان سفارش واکسن کرونای اتحادیه اروپا به شرکت بایون‌تک و فایزر به ۶۰۰میلیون دز می‌رسد.

بر اساس اطلاعات منتشر ‌شده از سوی اداره مقابله با بیماریها در اتحادیه اروپا تاکنون ۱۴میلیون دز واکسن کرونا بین کشورهای عضو توزیع شده است. واکسن مدرنا و هم‌چنین آسترا‌زنکا نیز از اتحادیه اروپا مجوز دریافت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش مؤسسه روبرت کخ، طی ۲۴ساعت گذشته ۳۳۷۹مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان ثبت شده و در طی شبانه‌روز گذشته ۴۸۱نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد فوتی‌های کرونا در آلمان به بیش از ۶۲هزار نفر رسیده است. شمار مبتلایان به کرونا نیز حدود دو میلیون و ۲۹۲هزار نفر اعلام شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7919b1ea-d7de-44fb-acb9-b278e656a1ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات