728 x 90

آنتونی بلینکن: ما نگران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه شامل حمایت از تروریزم و سرکوب حقوق‌بشر هستیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

تونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز ۸اردیبهشت در پنل مطبوعاتی حول آزادی مطبوعات و حقوق‌بشر در کشورها که ند پرایس مدیر این جلسه بود درباره سیاست آمریکا درباره رژیم آخوندی به‌خصوص در زمینه فعالیت‌های بدخواهانه ایران در منطقه خاورمیانه و مذاکرات اتمی گفت: این سؤال مهم و پیچیده‌یی است تلاش می‌کنم به آن بپردازم.

رژیم ایران چالشها و نگرانی‌های مشخصی را ایجاد کرده است از جمله فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه شامل حمایت از تروریزم و نگرانی‌هایی که ما نسبت به سرکوب حقوق‌بشر در داخل داریم و نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران که طی سال‌ها اهداف رژیم ایران مایه نگرانی برای آمریکا بوده است و در حال حاضر ظرفیت فزاینده‌یی در مسیر کسب بالقوه سلاح اتمی دارد از ماده قابل انشقاق گرفته تا خود سلاح اتمی.

ما نسبت به همه اینها نگرانیم. وقتی ما چند سال قبل وارد مذاکرات با رژیم ایران شدیم با شرکای اروپایی و روسی و چین که روی نگرانی‌های ما نسبت به برنامه اتمی ایران بود و توافقی که به آن رسیدیم یعنی برجام خیلی مؤثر بود و دسترسی ایران به داشتن ظرفیت تولید ماده قابل انشقاق برای تولید سلاح را متوقف می‌کرد و زمان گریز اتمی را هم طولانی‌تر کرده بود و بازرسیهای سرزده انجام می‌شد.

اما در عین‌حالی که ما حالا مذاکره می‌کنیم روشن ساخته‌ایم که به اقدام در صورت لزوم علیه فعالیت‌های رژیم ایران در سایر زمینه‌ها که دریابیم این فعالیت‌ها تهدیدی برای صلح و امنیت شامل حمایت از تروریزم و اقدامات بی‌ثبات کننده و نقض حقوق‌بشر باشد و این دقیقاً چیزی است که ما به آن ادامه می‌دهیم.

مهم است که هرجا باشیم با چالشهایی که با اقدامات رژیم ایران ایجاد می‌شوند مقابله کنیم و این سیاست ما باقی می‌ماند.(سایت وزارت خارجه آمریکا ۸ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c4f58dec-9a9d-4d8c-8ba6-1c37f4fd6b93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات