728 x 90

سوريه,

ادامه پیشروی رزمندگان سوریه در استان حما

-

 -
-
به گزارش اورینت نیوز 9 مهر 95 گروه‌های رزمنده سوری به پیشروی خود در حومه شمالی حما ادامه می‌دهند.

گزارشگر اورینت گفت گروه‌های رزمنده صبح روز پنجشنبه هشتم مهر ماه 95 عملیات نظامی گسترده‌یی را در حومه شمالی حما شروع کردند. آنها همزمان دست به تهاجمات گسترده‌یی به مواضع رژیم اسد در این منطقه زدند. در این درگیریها تعدادی از نیروهای دشمن کشته و مجروح شدند و مقادیری سلاح سنگین از جمله 4 دستگاه تانک به غنیمت رزمندگان در آمد. رزمندگان توانستند دو روستای کراح و خفسین در حومه شمال شرقی حما را به تصرف خود در آورند.
 


به‌دنبال این تهاجم دفتر مطبوعاتی رزمندگان اعلام کرد سراسر منطقه الجنیة و پایگاههای ارتش اسد در جنوب منطقه شعثه به تصرف رزمندگان در آمد و عناصر ارتش اسد در این مواضع کشته و مجروح شدند.

رزمندگان هفته گذشته شهرک معان در حومه شرقی شهر حما و منطقه الکباریه و تمامی مواضع اطراف آن را تصرف کرده تعداد زیادی از شبه‌نظامیان لباس‌شخصی در این منطقه را از پای درآوردند. علاوه بر آن تعدادی از تانکها و ماشین‌آلات نظامی اسد را به غنیمت گرفتند.

اتاق عملیات رزمندگان اعلام کرد رزمندگان در حال پیشروی مستمر در این منطقه هستند و در مقابل، نظامیان اسد مواضع خود را رها کرده دست به عقب‌نشینی زده‌اند.

نزدیک به دو هفته پیش اتاق عملیات رزمندگان اعلام کرد شهرها و شهرک های معردس، حلفایا، طیبت الامام، ناصریه و صوران و در حومه حما را تصرف کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4e39047-5837-4753-a8a3-9dced7f4e778"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات