728 x 90

آمریکا، الحمیداوی رئیس کتائب حزب‌الشیطان عراق وابسته به رژیم آخوندی را تحریم کرد

وزارت  خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۸ اسفند ۹۸ بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ احمد الحمیداوی را در لیست ویژه تروریستهای جهانی نامگذاری کرد. این نامگذاری با هدف محروم کردن الحمیداوی از منابع لازم برای طراحی و اجرای حملات تروریستی است. همه اموال و سود ناشی از داراییهای این فرد که در آمریکا باشد یا بعداً به آمریکا بیاید یا در مالکیت و کنترل اشخاص آمریکایی باشد مسدود می‌شود و اشخاص آمریکایی از وارد شدن در هر گونه داد و ستد با وی منع می‌شوند.

 

احمد الحمیداوی رئیس کتائب حزب‌الله است که یک گروه تروریستی مورد حمایت رژیم ایران است که در عراق و سوریه فعال است. وزارت‌خارجه این گروه را در ژوئیه ۲۰۰۹به‌عنوان سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری کرد.

 

کتائب حزب‌الله مسئولیت حملات تروریستی متعددی علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف در عراق را پذیرفته است از جمله حملات با بمبهای کنار جاده‌ای، حملات با آر پی چی و عملیات تک تیراندازی. در تازه‌ترین مورد در ۲۷دسامبر ۲۰۱۹، کتائب حزب‌الله یک حمله موشکی به پایگاه نظامی عراق در نزدیکی کرکوک انجام داد که باعث کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی شد و چهار سرباز آمریکایی را مجروح کرد. علاوه بر این، در ماه اکتبر ۲۰۱۹، کتائب حزب‌الله توسط تک تیراندازانش در حمله به تظاهر کنندگان عراقی در بغداد شرکت داشت که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰نفر و مجروح شدن ۶هزار نفر دیگر شد.

 

نیتان سیلز هماهنگ‌کننده مبارز با تروریسم در وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: وزیر پمپئو با نامگذاری احمد الحمیداوی، به‌عنوان تروریست ویژه جهانی دست به اقدامی قاطع علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در عراق زد.

 

کتائب حزب‌الله به‌ درخواست رژیم تهران به‌طور فعالی در توطئه‌های تروریستی علیه نیروهای آمریکایی،‌شرکای ما و شهروندان بیگناه عراقی شرکت داشته است. کتائب حزب‌الله برنامه حقیقی خود را آشکار ساخته و حق حاکمیت و استقلال عراق را تضعیف کرده است. کتائب حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران به سفارت ما در بغداد حمله کرد که توسط نیروهای آمریکایی عقب رانده شد، این اولین بار نبود که کتائب حزب‌الله یک پست دیپلماتیک را مورد حمله قرار می‌داد، آنها ماه ژوئن سال گذشته سفارت بحرین در عراق را نیز مورد حمله قرار دادند. آنها فعالانه شهروندان را مورد حمله قرار می‌دهند، تا اهداف رژیم ایران را به‌منظور تبدیل کردن عراق به یک حکومت وابسته در آورند.

 

دیوید شینکر دستیار وزارت‌خارجه آمریکا:
کتائب حزب‌الله در سرکوب وحشیانه اعتراضات مردمی در عراق دست دارد، آنها پیاده‌نظام رژیم ایران در زمینه صدور تروریسم و فساد و رشوه خواری به عراق هستند. در ماه ژانویه وزیر پمپئو عصائب را لیست‌گذاری کرد، وزارت خزانه‌داری نیز برداران قیس الخزعلی، و حسین فلاح اللامی را به‌خاطر نقض شدید حقوق‌بشر در عراق لیست‌گذاری کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/845cdeec-ff94-4d18-a5d1-3ff83bf0fa42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات