728 x 90

آتش زدن پرچم حزب‌الله لبنان توسط شیعیان در روستای بریتال سوریه

آتش زدن پرچم حزب الله  لبنان توسط شیعیان درروستای بریتال سوریه
آتش زدن پرچم حزب الله لبنان توسط شیعیان درروستای بریتال سوریه

سایتهای اجتماعی فیلمی را منتشر کردند که در آن تعدادی از هواداران شبه‌‌نظامیان حزب‌الله در منطقه شیعه نشین بریتال لبنان پرچم این گروه تروریستی را آتش می‌زنند و خواهان بازگشت افراد مسلح این گروه از سوریه هستند.

یکی از کسانی که در این فیلم صحبت می‌کند با تهاجم به حسین الحاج حسن یکی از سرکردگان حزب‌الله می‌گوید روستای ما در سوریه ۱۱کشته داده است.

زمانی که از علت آتش زدن پرچم حزب‌الله از او سؤال می‌شود پاسخ می‌دهد که ما می‌توانیم از خودمان حفاظت کنیم و در اشاره به ادعاهای این گروه که مدعی حفاظت از شیعیان لبنان است می‌گوید نیاز نداریم که دیگران از ما حفاظت کنند.

خبرنگار اورینت نیوز اضافه می‌کند ارتش لبنان برای دستگیری تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر به روستای بریتال حمله کرده و هشت تن از هواداران حزب‌الله کشته شدند.

اورینت نیوز می‌گوید ساکنان روستای بریتال از این‌که شبه‌‌نظامیان حزب‌الله به ارتش لبنان اجازه داده‌اند تا به روی ساکنان شلیک کنند و از آنها حفاظت نکرده‌اند به آنها اعتراض کرده‌اند. علاوه بر این طرفداران حزب‌الله در منطقه بعلبک نیز پرچمهای حزب‌الله را به نشانه اعتراض به این گروه به آتش کشیده‌اند

منطقه بریتال یکی از مناطق نفوذ حزب‌الله لبنان است و در این منطقه بسیاری از افراد تحت تعقیب قضاییه لبنان به اتهام قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر حضور دارند.

منطقه بقاع نیز یکی از مناطق تمرکز اصلی شبه‌‌نظامیان حزب‌الله است و بر اساس گزارش‌ها این منطقه نیز شاهد کلان معامله‌های مواد مخدر بوده است. گفته می‌شود که قاچاقچیان اصلی در این منطقه طرفدار حسن نصرالله سرکرده این گروه هستند و جنایات حزب‌الله در سوریه را تأیید می‌کنند.

 

منابع مالی حزب‌الله لبنان

بر اساس گفته‌های صریح حسن نصرالله سرکرده حزب‌الله لبنان این گروه توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شود. این گروه اضافه کمکهای مالی و تسلیحاتی که از رژیم ایران دریافت می‌کند و میزان آن به ۶۰تا ۱۰۰میلیون دلار در سال می‌رسد سایر نیازهایش را از قاچاق مواد مخدر در کشورهای منطقه یا سایر کشورهای جهان به‌ویژه در آمریکای لاتین تأمین می‌کند.

 

اسناد کمیته سنای ایالات متحده آمریکا

دکتر متیو لویت به یکی از کمیته‌های سنای ایالات متحده آمریکا گفت: حزب‌الله در «طیف گسترده‌یی از سرمایه‌گذاریهای جنایی» در کل جهان دست دارد تا پول جمع کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز حزب‌الله را متهم کرده است از طریق جعل دلار آمریکایی درآمدهای مالی‌اش را تأمین می‌کند.

 

لبنان و تولید حشیش توسط حزب‌الله

در ژوئیه ۲۰۱۴، نشریه دیلی بیست گزارش داد که حزب‌الله مزارع ماری‌جوآنا در اختیار دارد و در دره بقاع حشیش تولید می‌کند. تولیدات آن به‌طور مرتب به کشورهایی مانند عراق، سوریه و اردن ارسال می‌شوند چرا که در این کشورها تقاضا بالا است. قبل از جنگ داخلی سوریه، ارتش لبنان در مزارع گشت می‌زد اما اخیراً دولت لبنان برخورد سهل انگارانه‌ای در رابطه با تولید مواد مخدر دارد. بر اساس گزارشهای رسانه‌های عربی، حزب‌الله تعدادی شرکت پوششی لبنانی دارد که درگیر معاملات داروهای تقلبی هم هستند.

 

اروپا و قاچاق مواد مخدر توسط حزب‌الله

در تاریخ ۹ژانویه ۲۰۱۰، نشریه اشپیگل گزارش کرد که قاچاقچیان مواد مخدر به نیابت از حزب‌الله میلیون‌ها دلار از طریق معاملات مواد مخدر در اروپا به گروه‌های لبنانی پول می‌رسانند.

 

کلمبیا در آمریکای لاتین و قاچاق مواد مخدر و پولشویی توسط حزب‌الله

در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۰۸، لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت یک باند قاچاق کوکائین و پول‌شویی در کلمبیا که گفته می‌شود با حزب‌الله رابطه دارد، متلاشی شده است. این ادعا وجود دارد که ۱۲درصد از سود این باند برای کمک مالی به حزب‌الله داده می‌شده‌ است اما هیچ عدد و رقمی برای این منظور داده نشده‌است.

 

در تاریخ ۲۵ژوئن ۲۰۰۹ بانک فکری جیمز تاون در واشنگتن طی گزارشی نوشت: ادعاهایی وجود دارد که حزب‌الله را به موارد قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی در کوراچائو در آوریل ۲۰۰۹ ربط می‌دهد و مواردی نیز از قبل وجود دارد که حزب‌الله را به باندهای کوکائین و پول‌شویی که در سال ۲۰۰۸ در کلمبیا متلاشی شد و یک باند دیگر که در ژوئن ۲۰۰۵ متلاشی شد، ربط می‌دهد.

 

مکزیک و شبکه قاچاق مواد مخدر حزب‌الله

هنگامیکه یک شبکه قاچاق لبنانی مکزیکی که ۲۰۰نفر را به‌طور غیرقانونی وارد آمریکا کرده بود مورد بازبینی قرار گرفت سایر منابع مالی حزب‌الله آشکار شد. به‌ویژه‌ این‌که محمود یوسف کورانی لبنانی که از طریق شبکه قاچاق لبنانی مکزیکی به آمریکا نفوذ کرده بود دستگیر شد. بر اساس بازجوییهای اف.بی.آی، محمود یوسف کورانی اعتراف کرده است بخشی از وقت خود را در آمریکا برای جمع‌آوری پول برای حزب‌الله صرف کرده و در این رابطه به جمع‌آوری حداقل ۴۰۰۰۰دلار اعتراف کرده ‌است. در بررسی‌های مجدد دادگاه مشخص شده است که این فرد به اف.بی.آی گفته بود برادرش فرمانده امنیت نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان است.

 

آمریکای شمالی و پولشویی حزب‌الله

در سال ۲۰۱۱، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، بانک کانادایی لبنانی SAL را به‌دلیل داشتن نقش در پول‌شویی برای پشتیبان مالی حزب‌الله و نفر اصلی مواد مخدر یعنی ایمن جمعه، به‌عنوان «نگرانی پول‌شویی اولیه» نامگذاری کرد.

آمریکایی‌ها معتقدند، حزب‌الله از طریق مواد مخدر منابع مالی خود را تأمین می‌کند. از نظر آنها، میان "حامیان تروریسم" و افزایش مواد مخدر در آمریکا رابطه‌ای مستقیم وجود دارد.

صدای فرانسه،روز پنجشنبه ١١ژانویه/٢١دی گفت، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: گروه جدید (Hezbollah Financing and Narcoterrorism Team) موظف است در مورد افراد و شبکه‌های حامی حزب‌الله تحقیق کند و در صورت لزوم آنها را تحت پیگرد قرار دهد.

 

وزارت دادگستری آمریکا طی ماه گذشته رسماًً آغاز تحقیقات در بارۀ عملکرد دولت اوباما در این پرونده را خواستار شده بود. ولی جریان مماشات به‌خاطر توافق اتمی مانع از این روند شد.

دولت دونالد ترامپ تصریح کرده که دولت قبلی مانع تلاش‌های پلیس مواد مخدر می‌شده تا اجازه ندهد که ارتباط حزب‌الله و مواد مخدر بر توافق اتمی با ایران تأثیر منفی بگذارد.

جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا اعلام کرد وزارتخانه‌اش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد تا "خطر سازما‌نهای تروریستی و تهدیدهای آنها علیه شهروندان را نابود کند و در مقابل موج ویرانگر مواد مخدر بایستد". از نظر مقامات آمریکایی "شبکه‌های حامی تروریسم" مسئول بحران مواد مخدر در آمریکا نیز هستند

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4b3cb747-7169-4f6f-a7dd-4782ff0befc1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات