728 x 90

لغو محاصره اشرف,

محاصره و تحریم اشرف به مراتب شدیدتر و نفرت انگیزتر از تحریم غزه است

-

حسين داعي الاسلام
حسين داعي الاسلام
حسین داعی الاسلام از مسئولان سازمان مجاهدین خلق ایران در مصاحبه با تلویزیون الحوار محاصره و تحریم اشرف را به مراتب شدیدتر و نفرت انگیزتر از تحریم غزه دانست و گفت حمله 19فروردین مالکی به ساکنان اشرف؛ به دستور رژیم ایران صورت گرفت.

خبرنگار تلویزیون الحوار گفت قبل از این‌که به انتخاب مسئول اول جدید سازمان مجاهدین خلق بپردازیم اول سؤال کنم که شما میگوئید که وضعیت در کمپ اشرف بر اساس توصیف شما فاجعه‌بار است چطور؟

حسین داعی الاسلام پاسخ داد: از اول سال ۲۰۰۹ که مسئولیت حفاظت اشرف به دولت عراق منتقل شد، دولت عراق در اجرای دستورات خامنه‌ای و دولت ایران شروع به اجرای عملیات نظامی خونینی در اشرف نمود که تاکنون 47نفر از ساکنان اشرف توسط آنها به قتل رسیده‌اند و بیش از ۱۰۷۰نفر از ساکنان کمپ اشرف مجروح شده‌اند. دولت عراق تحریم بسیار شدیدی را بر ساکنان اشرف تحمیل کرده که گفته می‌شود از تحریم غزه هم به مراتب نفرت‌انگیز تر است. آنها واردات دارو و سوخت و نیز ورود پزشکان و وکلای ساکنان اشرف را ممنوع کرده‌اند...

خبرنگار پرسید: آیا شما با هیچ شخصیت عراقی ملاقات کرده‌اید که به شما توضیح بدهند که چرا این کارها قساوت‌بار را نسبت به شما انجام می‌دهند؟

داعی الاسلام پاسخ داد: آنها دستوراتی را که از رژیم ایران برایشان می‌رسد؛ اجرا می‌کنند. دولت عراق یک توافقنامه سری با خامنه‌ای؛ که خواستار نابودی اشرف است؛ دارد. رژیم ایران به‌دلیل وحشت از وضعیت خودش به‌لحاظ بحرانهای داخلی تا انزوای بین‌المللی و تحولاتی که درحال حاضر در منطقه جریان دارد، خواستار نابودی سازمان مجاهدین خلق مستقر در اشرف به‌دست مزدوران عراقیش است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره انتخاب مسئول اولی گفت: سازمان مجاهدین خلق در کنفرانس سالانه‌اش که در کمپ اشرف برگزار شد و با آغاز چهل‌وهفتمین سال تأسیس سازمان مجاهدین خلق همزمان شده بود، خانم زهره اخیانی را از میان 11 کاندید به‌عنوان مسئول اول جدید سازمان برای مدت دوسال انتخاب کرد. انتخاب خانم زهره اخیانی طی سه مرحله صورت گرفت.

خبرنگار تلویزیون الحوار پرسید: الآن مواضع بین‌المللی در قبال سازمان مجاهدین خلق درحالی‌که شما در کمپ اشرف مستقر هستید چگونه است شما به سازمان ملل ‌متحد و آمریکا نسبت به آن‌چه در اشرف رخ می‌دهد فراخوان داده‌اید؟

حسین داعی الاسلام پاسخ داد درباره موضع بین‌المللی باید بگویم که دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت سازمان ملل داده است نگرانی خودش را در مورد وضعیت درکمپ اشرف ابراز کرده است. وی برای از دست رفتن جان انسانها در کمپ اشرف اظهار نگرانی کرد و از دولت عراق خواستار پای بندی به قوانین بین‌المللی شد. هم‌چنین یونامی یعنی هیأت سازمان ملل برای همیاری عراق یک بیانیه مهم در لزوم رعایت حقوق ساکنان اشرف، صادر کرده است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/992b0ecb-27f4-4830-a962-639cefd3e353"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات