728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,اشغال بخشي از اشرف با زرهي

الدستور: جلسه در پاریس با شعار ”همبستگی عربی- اسلامی با اشرف“

-

الدستور اردن
الدستور اردن
روزنامه الدستور چاپ اردن نوشت: دهها پارلمانتر، روزنامه‌نگار و حقوقدان از کشورهای عربی و اسلامی به‌دعوت شورای ملی مقاومت ایران، در یک جلسه در پاریس با شعار ”همبستگی عربی- اسلامی با اشرف“ گرد آمدند و گفتند انتظار دارند که تظاهراتهای بهار عربی به سوی ایران نیز گسترش یابد.

شرکت‌کنندگان مهمانی افطاری در پاریس، که نزدیک به 2هزار تن از مدعوین از بسیاری کشورها در آن حضور داشتند، خواستار حل مشکل قرارگاه اشرف در عراق، از طریق برقراری حفاظت توسط کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد و هم‌چنین کمیساریای حقوق‌بشر ملل‌متحد شدند.
شرکت‌کنندگان در سخنرانیهای انتقادی خود، ”موج شکنجه و قتل ساکنان قرارگاه، توسط نیروهای امنیتی عراق و زیر نظر نیروهای آمریکایی“ را مورد نکوهش قرار دادند و با نگرانی از تصفیه ساکنان اشرف، از دولت عراق خواستند تا این قرارگاه را به منطقه دیگری در عراق جابه‌جا نکند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور در تبعید ایران، در سخنان افتتاحیه‌اش ساکنان اشرف را مجاهدین حقیقی نامید و اضافه کرد که قرارگاه اشرف ”الهام‌بخش جوانان ایران و حتی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا در رویارویی با سرکوب حاکمان دیکتاتور شده است“.

از سوی دیگر ولید طبطبائی، پارلمانتر کویتی، تأکید کرد که ”رژیم ایران در سرکوب مردم سوریه، به نیابت می‌جنگد“. و از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواستار دخالت برای حل مشکل قرارگاه اشرف شد.
نریمان الروسان، نماینده پارلمان اردن، توجهات را به دخالتهای کشورهای بزرگ و گروههای بنیادگرای اسلامی در تظاهرات بهار عرب جلب نمود و به توصیف خودش نسبت به این‌که این بهار به خزان تبدیل شود، هشدار داد.

عضو کنگره آمریکا هاوارد دین، اسلام را به‌خاطر تقدیم 4رئیس‌جمهور زن در کشورهای اسلامی، هم‌چنین رئیس‌جمهور در تبعید خانم مریم رجوی ستود.

خانم انیسه بومدین گفت که ساکنان اشرف از حملات مکرر رژیم عراق رنج می‌برند و از سازمان ملل‌متحد خواست تا با حضور کارمندانش در قرارگاه اشرف از این حملات جلوگیری به‌عمل آورد، کسانی که در گذشته از کارتهای پناهندگی بین‌المللی برخوردار بودند. او ابراز امیدواری کرد که تلاشهای فعالان ایرانی و عرب و اروپایی در انتقال ساکنان قرارگاه به خارج از عراق موفق گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d293a47-8879-45f6-8df0-cdecaf31bce6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات