728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

بریتانیا: بشار اسد در حال «از دست دادن آخرین ذرات مشروعیت خود» است

-

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا
ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا
روز سه‌شنبه، در حالی که رژیم بشار اسد سرکوب اعتراضات حامیان دموکراسی را تشدید کرد، ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا گفت که او ”به‌سرعت در حال از دست دادن آخرین ذرات مشروعیت خود“ است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ۲۶ مرداد، در شرایطی که نیروهای سوری در شهر لاتاکیا، که تا همین نقطه هم دهها تن کشته شده‌اند، آتش باز کردند، هیگ گفت ”به‌خاطر سرکوب شهروندان توسط دولت سوریه که هم‌اکنون جریان دارد، وحشت‌زده و منزجر است“.
هیگ طی بیانیه‌یی گفت، ”خشونت توسط این رژیم، به‌رغم محکومیتهای گسترده توسط جامعه بین‌المللی، ادامه دارد. فراخوانهای موجود برای متوقف کردن خشونت، از جمله از جانب همسایگان سوریه، مورد اعتنا قرار نگرفته‌اند“.
هیگ گفت که نیروهای سوریه شهرها و شهرکها را در سراسر کشور محاصره کرده و از سلاحهای ضدهوایی علیه شهروندان استفاده کرده‌اند، ”که یک واکنش نامتناسب و غیرقابل قبول به تظاهرات مسالمت‌آمیز است“.
او افزود، ”پرزیدنت اسد تاکنون در فراخواندن نیروهایش ناکام بوده است. تا زمانی که کشتار و زندانی کردنها ادامه دارد، بسته پیشنهادی او در زمینه رفرم، موضوعیت ندارد: ”هیچ چیزی برای گفتگو وجود ندارد“.
او گفت، ”مردم سوریه خواستار یک تغییر مسالمت‌آمیز هستند، جامعه بین‌المللی خواستار خاتمه فوری خشونت است. اکنون زمان آن است که پرزیدنت اسد در پاسخ به این فراخوانها، عمل کند. او به سرعت در حال از دست دادن آخرین ذرات مشروعیت خود می‌باشد. او باید فوراً خشونت را متوقف کند“.
این بیانیه، قویترین بیانیه تاکنون توسط بریتانیا علیه رهبر سوریه بوده است. این بیانیه ۳روز بعد از آن صادر می‌شود که اوباما، کامرون، و ملک عبدالله عربستان، به‌طور مشترک نسبت به استفاده از خشونت در قبال شهروندان توسط رژیم سوریه، ”عمیقا ابراز نگرانی“ کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/218c3e27-57e3-4ef4-9161-5ca3e7535c1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات