728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,توطئه خانواده عليه اشرف,لغ

ندی الجبوری عضو العراقیه: محاصره اعمال شده بر ساکنان اشرف غیرانسانی است

-

ندی الجبوری
ندی الجبوری
ندی الجبوری عضو العراقیه محاصره اعمال شده بر ساکنان اشرف را غیرانسانی دانست.
وی طی مصاحبه‌یی گفت:“ محاصره ساکنان اشرف سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند به‌خصوص که دولت مدعی است که با ظلم مبارزه کرده و از حقوق‌بشر دفاع می‌کند درحالی‌که ما در مقابل شاهد تخلفات زیادی در این زمینه هستیم ”. الجبوری افزود “ قرارگاه اشرف در شرایط استثنایی قرار داد و باید از آن در برابر حملات دفاع و مطابق قوانین بین‌المللی از آن حفاظت کرد ”.

ندی الجبوری در ادامه گفت “ مسئولیت حفاظت از ساکنان این قرارگاه برعهده سازمان ملل و سازمانهای بین‌المللی در عراق است ”و “ وظیفه دولت عراق نیز حفاظت از ساکنان قرارگاه اشرف است که هرازگاهی مورد حمله قرار می‌گیرند چرا که این امر جزء مسئولیتهای قانونی دولت است“. ندی الجبوری گفت“هدف از نصب بلندگوها اذیت کردن اشرفیها است و بخشی از جنگ روانی علیه ساکنان بیگناه این قرارگاه محسوب می‌شود ”.

مرکز اطلاع‌رسانی ملف با درج این مصاحبه افزود: قابل ذکر است که حفاظت از قرارگاه اشرف از اول سال ۲۰۰۹ به نیروهای مسلح عراقی تحت امر مالکی منتقل شد و این نیروها به محاصره همه‌جانبه قرارگاه اشرف از جمله محاصره پزشکی و دارویی پرداختند و مسئولان عراقی بیمارستان موانعی برای معالجه بیماران به‌خصوص بیماران صعب‌العلاج ایجاد کردند به‌نحوی که دو تن از ساکنان اشرف به‌دلیل تأخیر در معالجه‌شان و یا موانع ایجاد شده از سوی کمیته سرکوب اشرف فوت کردند و تعداد دیگری از بیماران صعب‌العلاج با خطرهای زیادی روبه‌رو هستند ”».
روزنامه بغداد با عنوان ”الجبوری: محاصره اشرف غیرانسانی است ”نوشت: ندی الجبوری عضو العراقیه محاصره اعمال شده بر قرارگاه اشرف را غیرانسانی دانست و گفت نصب بلندگوها در چارچوب جنگ روانی علیه ساکنان این قرارگاه می‌باشد..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb9c269a-653e-430e-94ba-6b527cf1a12a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات