728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,

بحران اتمی آخوندها

-

اتمی رژیم
اتمی رژیم
رژیم آخوندی می‌گوید گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جعلی است، آژانس هم می‌گوید تو نه تنها همکاری نمی‌کنی بلکه فعالیتهای مشکوک را مخفی می‌کنی:
این روزها چالش میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رژیم آخوندی جدی‌تر شده است.
یوکیا آمانو مدیرکل آژانس می‌گوید ایران هم‌چنان از همکاری لازم با این آژانس خودداری می‌کند. وی طی گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد بعد از گزارش نوامبر سال گذشته درباره پارچین، مذاکرات آژانس و ایران افزایش یافته اما هیچ نتیجه مشخصی در این باره حاصل نشده است.
آمانو در گزارش ماه نوامبر خود از «داشتن اطلاعات معتبر درباده انجام آزمایش‌های انفجاری قوی در سایت پارچین» خبر داده بود
آژانس در ماه‌های اخیر به‌ویژه چندین بار درباره فعالیتهای پارچین ابراز نگرانی کرده و خواستار بازدید از آن شده است.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است در یک دهه گذشته، رژیم ایران در تأسیسات نظامی پارچین، واقع در جنوب شرق تهران، دست به آزمایش چاشنی انفجاری بمب اتمی‌زده باشد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۶ مهرماه نیز در بریتانیا گفته بود که اطلاعات ماهواره‌یی نشان می‌دهد که فعالیتهای «فشر‌ده‌ای» در مجتمع پارچین در جریان است.
یوکیا آمانو گفت، در حالی‌که آژانس در تلاش است تا ماهیت فعالیتهای اتمی رژیم ایران را بررسی کند، تهران هم‌چنان از همکاریهای لازم برای اطمینان دادن و اثبات عدم وجود فعالیتهای پنهان هسته‌یی سر باز می‌زند.
یوکیا آمانو در این گزارش نیز تصریح کرده که در این شرایط آژانس نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی ایران را تأیید کند.
رژیم آخوندی به جای پاسخ سوالها و ابهامهای آژانس، آن را مورد حمله قرار می‌دهد
محمد خزاعی، نماینده دائم رژیم در سازمان ملل، روز دوشنبه، ۱۵ آبان، در نشست مجمع عمومی این سازمان مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه اتمی رژیم حاوی «نمودارهای جعلی» است
این ادعای رژیم با بی‌اعتنایی اعضای مجمع عمومی روبه‌روشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b530d4bb-eb63-4d51-a987-140b15f54749"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات