728 x 90

مصر,قيام هاي خاورميانه,

گفتگوی اوباما با دو شبکه تلویزیونی آمریکا در مورد لیبی

-

باراک اوباما
باراک اوباما
اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طی مصاحبه‌یی با تلویزیون ای بی‌سی آمریکا گفت: نهایتاً قذافی کنار خواهد رفت وی هم‌چنین ارسال سلاح به جنگجویان لیبی را منتفی نکرد و از اطرافیان قذافی خواست برای وی روشن کنند که وی باید برود.

اوباما گفت: دایره افراد پیرامون قذافی می‌فهمند که حلقه تنگتر می‌شود و روزهای آنان به شمارش افتاده‌ است و آنان در مورد قدمهای بعدی خود باید فکر کنند، اما هم‌چنان که قبلاً هم روشن کرده بودم اقدامات مشخصی است که آنها می‌توانند انجام دهند، تا این علامت را بدهند که وی آماده رفتن است، تاآن زمان ما به فشارهای خود ادامه می‌دهیم تا این‌که امیدوارم به‌زودی وی این پیام را بگیرد.

مجری تلویزیون سی‌بی‌ای پرسید: اگر قذافی بپذیرد به مکانی در زیمبابوه برود بدون این‌که مورد محاکمه جنایی قرار گیرد، آیا از نظر شما قابل‌قبول است؟
اوباما پاسخ داد: این تصمیم من به تنهایی نخواهد بود ولی می‌توانم بگویم که اولین قدم باید این باشد که قذافی این علامت را بدهد که مردم لیبی دیگر نمی‌خواهند او بر آنها حکومت کند و ۴۸سال حکومت ظالمانه کافی است، زمانی که وی این تصمیم را بگیرد، من فکر می‌کنم جامعه‌ی بین‌المللی جمع خواهند شد و تصمیم خواهد گرفت که ساده‌ترین راه برای وی چه باید باشد.

از سوی دیگر اوباما در گفتگوی دیگری با شبکه آمریکایی ان بی‌سی تسلیح انقلابیون لیبی را بعید ندانست ولی در عین حال خاطرنشان کرد که اکنون برآوردی از توان نیروی انقلابیون و نیروهای قذافی در حال تهیه می‌باشد. این اظهارات باراک اوباما چند ساعت بعد از اجلاس بین‌المللی لندن حول لیبی صورت می‌گیرد که در آن بر ادامه مأموریت نظامی نیروهای بین‌المللی تا زمانی که قذافی به تمامی مواد مصوب سازمان ملل در حمایت از شهروندان لیبی ملتزم شود، تأکید گردید. شرکت‌کنندگان در این اجلاس که وزرای خارجه ۴۰ کشور و سازمان بین‌المللی در آن شرکت داشتند، تصمیم به تشکیل یک ”گروه ارتباط“ سیاسی حول لیبی گرفتند که اولین اجلاس خود را در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ca2a2a0-d95e-4dee-8eca-0b1f4e240132"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات