728 x 90

اعدام 5زنداني سياسي,

اعدام 5 زندانی سیاسی، اقدامی برای ایجاد رعب و وحشت

-

5تن از زندانیان دلیر سیاسی که توسط رژیم ضدبشری, اعدام شدند
5تن از زندانیان دلیر سیاسی که توسط رژیم ضدبشری, اعدام شدند
روزنامه نیویورک تایمز امروز با اشاره به اعدام 5تن از زندانیان سیاسی در ایران نوشت: (رژیم) ایران 5 فعال (سیاسی) را اعدام کرد تا به مخالفان پیام (مشخصی) برساند.
روزنامه نیویورک تایمز می‌نویسد: تنها (ظرف دو روز)، 11تن در ایران اعدام شدند، 5 اعدامی اخیر از حدود دو سال پیش به مرگ محکوم شده بودند، و ربطی به وقایع اخیر نداشته، اما به اتهام محاربه اعدام شدند.

نیویورک تایمز می‌افزاید: به‌رغم آنچه (رژیم) ایران ادعا می‌کند که 5نفر اعدام شده، بدلیل بمب‌گذاری اعدام شدند. این اعدامها وسیعاٴ به‌عنوان علامتی از جانب رژیم برای ترساندن مردم از شرکت در سالگرد تظاهرات ضدحکومتی خرداد ماه گذشته محسوب می‌شوند.

نیویورک تایمز سپس می‌نویسد: حداقل 4 فعال سیاسی دیگر، دو کرد و دو تن دیگر قبل از تظاهرات عاشورا اعدام شدند، و 11تن نیز در انتطار اعدامبه‌سر می‌برند. سازمانهای مدافع حقوق‌بشر در جهان نگران هستند که این گونه اعدامهای طراحی شده شبیه به آنچه قبل از عاشورا اتفاق افتاد به‌صورت یک روند در آیند.
روزنامه نیویورک تایمز در پایان می‌نویسد: هر 5 زندانی (اعدام شده) در دوران حبس مورد شکنجه قرار گرفتند، حتی وکیل آقای فرزاد کمانگر از اعدام موکل خود با خبر نبود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5025496-122b-456b-bdc3-32662720407c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات