728 x 90

ادامه دور پنجم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

تیم فوتبال آث میلان - آرشیو
تیم فوتبال آث میلان - آرشیو

در ادامة دور پنجم رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا, شب گذشته هشت دیدار دیگر در کشورهای مختلف این قاره برگزار شد:

درگروهD بنفیکا میزبان آث میلان بود و در دقیقه 15 آندره پیرلو دروازه بنفیکا راگشود. 5دقیقه بعد ماکسی پِرِیرا گل تساوی بنفیکا را به ثمررساند و این دیدار بانتیجة مساوی یک بر یک  خاتمه یافت و آث میلان با 10 امتیاز راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شد.

 

در دیدار دیگری از همین گروه سلتیک گلاسکو در سلتیک پارک میزبان شاختار دونتسک بود. 4دقیقه پس از شروع این دیدار بر اثر اشتباه مدافع سلتیک, براندآوBrandao دروازة این تیم را گشود و نتیجه یک برصفر شد. با تهاجم سلتیک در دقیقه 41 , دفاع حریف به هم ریخت و  ییری یاروشیک گل تساوی سلتیک را به ثمررساند. در نیمه دوم ماسیمو دوناتی نتیجه را 2بر1 کرد  و این دیدار با همین نتیجه بسود سلتیک به پایان رسید. اکنون این تیم  با 9 امتیاز بعد از آث میلان در رده دوم جدول گروه D قرار دارد.  درنتیجه , سلتیک که هفته آینده مقابل آث میلان خواهد گرفت ,  تنها به 1 امتیاز دیگر نیاز دارد تا جواز ورود به مرحله یک هشتم را بدست آورد.

ـــــــــــــــــ
و اما در گروه
A بشیکتاش ترکیه در استانبول میزبان مارسی فرانسه بود, این دیدار با دوگلی که تِلو Tello و همچنین  بوبوBobo  در دقایق پایانی برای بشیکتاش به ثمر رساندند و تک گل تالوُ Talwo  از مارسی بانتیجه 2بر1 بسود بشیکتاش خاتمه یافت.


در دیدار مهم دیگر این گروه لیورپول در استادیوم انفیلد میزبان اف ث پورتو پرتغال بود.  در موقعیتی تهاجم لیورپول به ثمرنرسید . با تهاجم دیگر لیورپول فرناندو  تورس دروازه پورتو را گشود و نتیجه را یک برصفر کرد. با  تهاجم پورتو آلساندرو لوپِز باضربه سرگل تساوی این تیم را به ثمررساند.
 سپس, لوپز بازیکن پورتو پس از عبور از مدافعین لیورپول یک موقعیت گل را ازدست داد. همچنین با تهاجم لیورپول در ابتدای نیمه دوم شوت استیون جرارد با فاصله از بالای دروازه به اوت رفت.  سپس فرناندو تورس دومین گل لیورپول را به ثمررساند. در موقعیت دیگری که ازقضا هند بازیکن پورتو شد, شانس نصیبِ  استیون جرارد شد که با استفاده از این موقعیت نتیجه را 3بر1 بسود لیورپول  کرد. دردقایق پایانی  این دیدار پیترکراوچ باضربه سر چهارمین گل لیورپول را به ثمر رساند .و به این ترتیب, این یک پیروزی بزرگ برای رافائل بنیتس مربی این تیم به  شمار می آید که مسیر این تیم را برای راه یابی  به مرحله حذفی هموار کرد . بازیکنان لیورپول اطمینان دارند  که اگر  در دیدارآتی این تیم  مقابل مارسی به پیروزی دست یابند, به مرحله یک هشتم راه پیدا خواهند کرد. بدنبال این پیروزی مهم, هواداران لیورپول ضمن تشکر و قدردانی از بنیتس به خیابان ها سرازیر شده وضمن حمایت از بنیتس به جشن و پایکوبی پرداختند.

درگروه B رُزِنبورگ درورزشگاه لِرکندال Lerkendal میزبان چلسی انگلیس بود. درابتدای این دیدار دیدیه دروگبا در فاصله 8 دقیقه 2 گل برای چلسی به ثمررساند و آمار گل های خود در21 دیدار لیگ قهرمانان را به 21 عدد رساند. سپس دردقیقه 30 آلکس بازیکن برزیلی چلسی نتیجه را 3برصفر کرد. در حالیکه 17 دقیقه به پایان این دیدار باقیمانده بود, جو کول چهارمین گل چلسی را به ثمررساند تا این تیم باکسب 11 امتیاز بعنوان صدر نشین این گروه به مرحله یک هشتم راه یابد.

در دیدار دیگراین گروه والنسیا میزبان شالکه آلمان بود و این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت . اکنون بجز چلسی که با 11 امتیاز به مرحله بعدی راه یافته است , رُزنبورگ با 7 امتیاز, شالکه صفر چهار با5 امتیاز و والنسیا با4 امتیاز در انتظار دیدار بعدی بسر میبرند.  

___________
درگروه
C وردبرمن آلمان میزبان رئال مادرید بود تا امید خود را به راه یابی به مرحلة بعدی زنده نگه دارد. تهاجم رئال مادرید  در اولین موقعیت به ثمرنرسید و درنهایت شوت سرجیوراموس به اوت رفت.  سپس روزِنبِرگ دروازه پپه  راگشود و نتیجه را یک بر صفر کرد. بعد از آن روبینیو گل تساوی رئال مادرید را به ثمررساند. تا اینکه قبل از نیمه این دیدار, بُواگا ساناگو بازیکن وردربرمن از ساحل عاج برای بار دوم دروازة پپه را بازکرد  ونتیجه 2بر1 بسود برمن شد. با تهاجم رئال شوت رودفان نیستلروی به اوت رفت. سپس هانت بازیکن وردربرمن سومین گل این تیم را به ثمررساند و نتیجه 3بر1 شد. 20 دقیقه مانده به پایان این دیدار رودفان نیستلروی نتیجه را به 3بر2تغییر داد. در نتیجه اکنون رئال مادرید و المپیاکاس هر دو با8 امتیاز دررده اول ودوم قرار دارند, وردربرمن با 6 امتیاز سوم و لاتسیو با5 امتیاز دررده چهارم به سر میبرد و درنتیجه هر چهار تیم هنوز باید برای راه یابی به مرحله بعدی تلاش نمایند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7b58d57-aa4e-40a0-8bff-9b66c8106700"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات