728 x 90

نگرانی سازمان ملل‌متحد از وخامت اوضاع غیرنظامیان در غوطه شرقی و ادلب به‌دنبال بمبارانهای رژیم اسد

حملات جنایتکارانه اسد در غوطه شرقی
حملات جنایتکارانه اسد در غوطه شرقی
سازمان ملل روز پنجشنبه 28دی 96 نسبت به تشدید وخامت اوضاع غیرنظامیان در غوطه شرقی و ادلب سوریه به‌دنبال افزایش حملات هوایی و بمبارانهای رژیم جنایتکار اسد و حامیان آن هشدار داد. آداما دینگ، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل‌متحد در پیشگیری از نسل‌کشی و ایوان سیمونویچ مشاور ویژه دبیرکل این سازمان در امور حفاظت از غیرنظامیان، مشترکاً با انتشار بیانیه‌یی نسبت به تشدید وخامت اوضاع هزاران شهروند سوری در غوطه شرقی و ادلب به‌دنبال افزایش حملات هوایی رژیم اسد و حامیان آن هشدار دادند.

در قسمتی از بیانیه صادر شده آمده است ”منطقه غوطه شرقی سوریه که تحت محاصره رژیم اسد قرار دارد با خطر جدی کمبود مواد غذایی و سوءتغذیه مواجه است. گسترش حملات هوایی و درگیریها در منطقه ادلب و غوطه شرقی که جزء مناطق 'عاری از تنش' هستند و تاثیرات مخرب آن بر روی غیرنظامیان بسیار نگران‌کننده است.

در روزهای 31دسامبر تا 10ژانویه دست‌کم 85غیرنظامی از جمله 30کودک جان‌ باخته‌اند. افزایش حملات در جنوب ادلب و حماء باعث جان باختن شمار زیادی غیرنظامی و آوارگی بیش از 200هزار نفر شده است.

ما نسبت به این حملات علیه غیرنظامیان ساکت نخواهیم ماند و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و تمام طرف‌های سوری را به محکوم کردن این حملات، دفاع از غیرنظامیان و تأمین شرایط اجرای حقوق‌بشر فرا می‌خوانیم“.

سازمان ملل‌متحد هم‌چنین اعلام کرد که در یک ماه گذشته 200هزار سوری در استان ادلب به‌علت ادامه جنگ آواره شده‌اند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست مطبوعاتی در این باره گفت: ”از 15دسامبر گذشته تاکنون بیش از 200هزار سوری به‌علت ادامه جنگ در استان ادلب در شمال سوریه آواره شده‌اند'. در این مدت حملات به زیرساختهای غیرنظامی، به‌ویژه مراکز پزشکی خسارات جدی وارد کرده است. در تاریخ 5تا 8ماه جاری 3مرکز پزشکی و روز چهارشنبه گذشته 2دستگاه آمبولانس بر اثر حملات منهدم شده‌اند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c76efcc2-cf1b-4037-9923-d8e48343e21c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات