728 x 90

سوت در تاریکی کشیدن برجامی!

عباس عراقچی
عباس عراقچی
پس از این‌که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برای آخرین بار تحریم‌های هسته‌یی را تعلیق می‌کند، و یک فرصت 120روزه دیگر به رژیم آخوندی داد تا آماده پذیرش 4شرط او و به عبارتی پذیرش جام‌زهرهای دیگر شود، عباس عراقچی معاون وزارت‌خارجه رژیم، باد به غبغب نظام انداخت، که آری این رژیم آخوندی است که پیروز شده است.

در یک سال گذشته ترامپ را در عرصه‌های مختلف، محدود و محصور و منزوی کردیم، شرایط ایران بعد از برجام واقعاً بهتر شده است، و به قول امام ملعونش ”کذا و کذا“، ”چه و چه“!

خبرگزاری حکومتی ایرنا هم نوشت: ”کسانی که تا اعلام تصمیم دونالد ترامپ نفس‌ها را در سینه حبس کرده بودند، اکنون می‌توانند نفس راحتی بکشند. در یک تفسیر ظفرمندانه، دونالد ترامپ یکبار دیگر نتوانست برجام را پاره کند“. (خبرگزاری ایرنا 24دی 96)

واضح است که این پوشال‌بافی و بیهوده گویی در مورد این پیروزی موهوم نظام، برای گم کردن رد عقب‌نشینی خفت‌بار، به‌مثابه کشیدن سوت در تاریکی، ترس از جام‌زهرهای بعدی است که در تقدیر نظام آخوندی است.

آینده‌ای که برخلاف جریان جام‌زهر اتمی که رژیم مجبور شد یک جام‌زهر را سر بکشد، این بار ناگزیر است که چند جام را ”همه با هم “و یا پی‌درپی نوش جان کند، در غیر این صورت نیز سر و کارش با سلسله‌ای از تحریمها و تنبیه‌های جدید است و...

مهدی محمدی از باند خامنه‌ای که از گذشته فلاکت‌بار نظام و هم‌چنین آینده فلاکت بارتر آن هم باخبر است، در مقام پاسخگویی به لاف و گزاف بیهوده عراقچی جواب او را داده است که بیهوده گزافه‌گویی می‌کند و...

محمدی در این رابطه می‌نویسد: ”آقای عباس عراقچی امشب گفت برجام ایران را قدرتمند کرده و وضع فعلی نشانه بیچارگی آمریکاست. این یعنی از دید ایشان این‌که آمریکا به‌عنوان اصلی‌ترین عضو برجام و مسئول جدی‌ترین تحریمها علیه ایران، پشیزی برای تعهدات خود ارزش قائل نیست، هیچ اهمیتی ندارد و لبخند اروپایی که آن هم تعهداتش درباره تحریمها را به هیچ گرفته و حتی برای سفارتخانه ایران یک حساب بانکی هم باز نمی‌کند، برای آقایان کافیست. به‌حال چنین دیپلوماسی فقط باید گریست. بله، آمریکا ناتوان و خوار است اما این چیزی از فاجعه خلق شده توسط آقایانی که امضای کری را تضمین می‌دانستند، نمی‌کاهد. کاش لااقل کمی خویشتن دار باشند به‌ویژه وقتی که چشم در چشم میلیونها ایرانی دوخته اند“.

کیهان خامنه‌ای نیز ظفرنمایی پوشالی معاون وزیرخارجه رژیم را ”جشن با جنازه برجام“ دانسته و در این زمینه می‌نویسد: ”اکنون واقعاً از هسته‌یی چیزی نمانده و در اصل از آرزو و سراب برجام هیچ چیز جز جنازه‌ای بی‌مصرف به جای نمانده است اما دولتمردان و بوق‌های تبلیغی آنها یعنی رسانه‌های زنجیره‌یی، با این جنازه هم جشن می‌گیرند و دست در آغوش وی، رقص پیروزی می‌کنند بی‌آن که بدانند آنچه در آغوش دارند، نعش متعفنی است که جز سرخوردگی برای یک ملت و گستاخی دشمن، هیچ عایدی دیگری برای ما نداشت“. (کیهان 24دی 96)

سایت حکومتی جهان‌نیوز نیر به بیان دیگری توی سر وزارت‌خارجه رژیم و توی سر برجام می‌زند آنجا که می‌نویسد: ”برجام آن‌قدر برای آمریکایی‌ها شیرین به نظر رسیده که ترامپ را به ذوق آورده تا زیاده‌خواهی از ایران را ادامه دهد. او نه تنها دیروز 14شخصیت حقیقی و حقوقی ایران را به لیست تحریمها اضافه کرد که در شروط چهارگانه خود از افزایش محدودیتهای برجام و همیشگی و مادام العمر شدن آن خبر داد.

همانگونه که پیش‌بینی شده بود آمریکایی‌ها بعد از پیروزیهای به‌دست آمده خود در سند برجام، پیروزمندانه به فتح سنگر بعدی در زمینه حقوق‌بشر و سلاح های موشکی ایران فکر می‌کنند. (رجا نیوز ۲۳دی)

ارگان بسیج ضدخلقی سپاه پاسداران 24دی نیز اقدام اخیر آمریکا در رابطه با برجام را ”لگد آمریکا به «تقریباً هیچ»! می داند: ”رئیس‌جمهور آمریکا یک بار دیگر تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید و در ظاهر توافق هسته‌یی ایران و 1+5 را حفظ کرد ولی با گذاشتن چهار شرطی که تحقق آنها ناممکن است، سنگ خروج آمریکا از برجام را بنا گذاشت. (روزنامه حکومتی جوان ۲۴دی)

هم‌چنین سایت حکومتی رجا نیوز ادعای وزیر و معاون وزیر خارجه رژیم را به سخره می‌گیرد آنجا که می‌نویسد: ”اولین گام غلط را شب گذشته محمد جواد ظریف برداشته است چرا که در توئیت خود باید «چهار شرط جدید» و «توافق مکمل» مطرح شده در بیانیه کاخ سفید را رد می‌کرد و نه «مذاکره مجدد» را؛ به این خاطر که موارد مذکور از جمله خواسته‌های اصلی مورد اشاره ترامپ بوده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا اشاره‌یی به مذاکره مجدد نداشته است. (سایت حکومتی رجا نیوز ۲۳دی)

ملاحظه می‌شود که جوابیه‌ها به دولت آخوند حسن روحانی و وزارت‌خارجه آن، از طرف پاسداران و حافظان نظام ولایت‌فقیه است، که کمتر از عراقچی دغدغه حفظ نظام را ندارند، و کمتر از او پاسدار نظام نیستند.
ضمنا اگر برای رد پوشال‌بافی وزارت‌خارجه روحانی، استنادی هم به گفته آنها نشود، چیزی از اهمیت موضوع کم نمی‌کند. زیرا مواضع و شروط دولت آمریکا هنگام تعلیق تحریمها به خودی خود گویا است.
رئیس‌جمهور آمریکا هنگام تعلیق تحریم‌ها، تعلیق آنها در آینده را مشروط به اجرایی شدن 4شرط دانست، چهار شرطی که به‌نوشته روزنامه حکومتی جوان ”تحقق آنها ناممکن است“. (تحقق آنها برای نظام ناممکن است)

علت هم روشن است که اگر نظام بخواهد آنها را محقق کند باید از خط قرمزهایش عبور کند و نسبت به داشتن چنین خط قرمزهایی هم غلط کردم گویی کند، که این امر به‌مثابه خواندن فاتحه نظام و بریدن بند ناف آن از سرکوب، موشکی، سیاست تجاوزکارانه در منطقه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58680415-5bc5-4044-934d-f64879430122"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات