728 x 90

فریادهای کشاورزان به فریادهای دیگر گره می‌خورد

تجمع اعتراضی کشاورزان جعفرآباد مغان
تجمع اعتراضی کشاورزان جعفرآباد مغان
برای کشاورز زمین لازم است و آب. اما این رژیم هم زمین را از کشاورز می‌گیرد هم آب را. و هم زمینه‌ی فروش محصول او را با واردات از او می‌گیرد.

به همین دلیل فریاد کشاورزان طنین خشم دیگری از هموطنان است که به موازات فریادهای غارت‌شدگان، و کارگران و دانشجویان و زنان، از اینجا و آنجای کشور بلند است. و این کشاورزان زحمتکش میهن ما هستند که علیه وزارت غارتگر کشاورزی می‌خروشند.
گزارشی از خروشهای دو هفته اخیر:
روز 12 آذر کشاورزان روستای جالیزی در استان ایلام با مأموران سرکوبگر انتظامی که قصد غصب زمینهایشان را داشتند، درگیر شدند.

در این درگیری که روز یکشنبه 12آ‌ذر به‌وقوع پیوست، مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی با باتون و گاز اشک‌آور به کشاورزان حمله کرده و عده‌یی را مجروح و عده‌یی را دستگیر کردند.

در ادامه مأموران امنیتی با هجوم به بیمارستان دهلران عده‌یی از زنان مصدوم را با باتون مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. مأموران امنیتی روز دوشنبه 13آذر نیز با دهها خودرو به روستای جالیزی حمله کردند، عده‌یی را مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و بیش از 50نفر را دستگیر کردند. این اعمال جنایتکارانه برای تصاحب زمینهای کشاورزان بود که ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه قصد چنگ‌اندازی بر روی زمینهای کشاورزان را دارد.

روز یکشنبه ۱۹آذر ۹۶کشاورزان لنجان در مقابل فرمانداری این شهرستان و در اعتراض به پلمپ چاه‌های کشاورزی تجمع کردند.

در همین روز کشاورزان روستای امامزادگان بی‌بی‌خاتون شهرستان بویراحمد در اعتراض نسبت به بی‌توجهی عضو مجلس ارتجاع از بویراحمد و دنا به جهت واگذاری زمینهای زراعی خود به سرمایه‌گذاران اقدام به تجمع کردند.

 
روز دوشنبه 27آذر ماه؛ جمعی از کشاورزان رامشیر در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

کشاورزان رامشیری با هدف مطالبه حقابه کشاورزی، با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پیگیری مسئولان در حل مشکلات کشاورزی شدند.

 



در همین روز جمعی از ناظران کشاورزی برای چندمین بار در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس ارتجاع تجمع کردند و خواستار استخدام با اولویت سابقه خدمت شدند.

در بنر بزرگی که آنها در دست داشتند نوشته شده بود:
چرا تبعیض؟ چرا تبعیض؟

در شادگان کشاورزان روزهای متوالی در مقابل فرمانداری رژیم در این شهرستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.


سه‌شنبه 28آذر ماه؛ جمعی از کشاورزان در هندیجان در برابر ساختمان فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

آنان در اعتراض به این‌که از ابتدای سال زراعی امسال تابه‌حال هیچگونه رهاسازی آب برای کشاورزان صورت نگرفته است اعتراض کردند.

بر روی بنری که در دست این کشاورزان است نوشته شده:
خشک شدن رودخانه زهره مساوی است با مرگ کشاورزی و دامداری

در همین روز کشاورزان زحمتکش در امیدیه برای گرفتن مطالبات خود؛ در مقابل روبه‌روی فرمانداری این شهرستان دست به تجمع زدند.

 
در جریان همین اعتراضات یکی از شالیکاران دردمند مشکل انبوه شالیکاران شمال را واردات غارتگران رژیم عنوان کرد و از وزیر کشاورزی آخوندها پرسید که چرا اینهمه برنج وارد می‌کنید. اما او به‌جای پاسخ در اوج پستی و وقاحت گفت به او سبوس بدهید بخورد.

کشاورز: ... اینو میخوام عرض کنم آقای وزیر برنج ما چرا باید روز به روز به لطف خدا و لطف جمهوری اسلامی روز به روز قیمت بیاد پایین؟ تنها مسؤلی که هدف دولت و وزیر محترم نابودی کشاورز و کشاورزی باشه چرا؟ من عذر میخوام. چرا این‌قدر واردات بی‌رویه برنج این آقازاده‌ها کی اند؟ این حضرات کی اند؟ یه جمله فقط بهم جواب بده.

... چرا باید قیمت بیاد پایین چرا باید سیر نزولی داشته باشه؟

... ...
وزیر: سبوس بهش بده بخوره
یکی از همراهان وزیر: سبوس داری بهش بدی بخوره
کشاورز: عزیز من قیمتها رو کردین ۸تومان!
(سایت حکومتی آفتاب 28آذر 96)
در پی توهین به کشاورزان زحمتکش، روز 28آذر در تهران صدها تن از مرغداران ورشکسته مقابل اداره کشاورزی رژیم در خیابان طالقانی دست به تجمع زده و با نشستن در وسط خیابان و بستن راه، اعتراض خود را به گوش کارگزاران رژیم رساندند. آنان با مأموران سرکوبگر نیروی انتظامی درگیر شدند. یکی از مرغداران در این تجمع سکته کرد. مرغداران ورشکسته علیه حجتی وزیر کشاورزی رژیم که با توهین به یک کشاورز گیلانی گفته بود به جای برنج سبوس بفروشید شعار می‌دادند: مرگ بر حجتی سبوس خور.

مرغداران ورشکسته با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.
اینچنین، ستم آخوندها محرومترین اقشار زحمتکش میهن ما را به فغان آورده است. ولی این خروشها در پیوند با خروشهای سایر اقشار مردم ایران موج عظیم خروشها علیه نظام پوسیده و غارتگر ولایت فقیه را شکل خواهد داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d348dd2-4e01-4410-9943-0af39629316f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات