728 x 90

زلزله ۶و ۱دهم ریشتری کرمان را لرزاند

زلزله شدید در شهر کرمان
زلزله شدید در شهر کرمان
صبح امروز حوالی ساعت 6 بامداد زلزله شدیدی شهر کرمان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران شدت این زلزله را ۶.۱ و محل وقوع آن را هجدک در شهرستان راور در شمال شهر کرمان عنوان کرده است. 
 
 ساعت: 1045
تعداد زلزله‌های صبح امروز هجدک در شهرستان راور کرمان از مرز ۵۰زلزله گذشت. پس از زمین‌لرزه شش و یک دهم ریشتری بامداد صبح امروز هجدک کرمان هم‌چنان می‌لرزد. فرماندار رژیم در راور گفت: زمین‌لرزه 6و 1ریشتری صبح جمعه سبب بسته شدن برخی راههای روستایی و فروریختن دیوارهای ساختمانهای قدیمی این شهرستان شده است. در اثر زلزله هجدک کرمان. تمامی معادن زغال‌سنگ در بخش کوهساران راور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
 
 
ساعت: 0945
زمین‌لرزه ۴.۳ریشتری در هجدک /ثبت ۴۵پس لرزه

کرمان - ۴۵پس لرزه با بزرگی ۲.۳تا ۵.۵ریشتر صبح امروز در هجدک به‌وقوع پیوست.
پس از زمین‌لرزه ۶.۱ریشتری صبح امروز در «گورک» راور تاکنون حدود ۴۵پس لرزه به ثبت رسیده است.
آخرین پس لرزه‌ها با بزرگی ۴.۳و ۳.۹ریشتر دقایقی پیش در هجدک به‌وقوع پیوست.
عمق این زمین‌لرزه بین هفت تا ۱۷کیلومتری از سطح زمین‌لرزه‌ها است.
کانون زمین‌لرزه ۶.۱ریشتری صبح امروز روستای «گورک» راور است که بر اثر فعالیت گسل «لکرکوه» رخ داد.
 
 
 
ساعت: 0850
معادل زغال‌سنگ در بخش کوهساران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
فرماندار رژیم در راور گفت: معادن اشکیلی، اسدآباد، باب‌نیزو و هجدک در بخش کوهساران راور به دلیل زلزله صبح امروز تعطیل شد. به گفته او، تمامی معادن زغال‌سنگ در بخش کوهساران راور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
بزرگترین پس لرزه 5.5 ریشتر گزارش شده.
تاکنون 38 مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده اند .
هلال احمر رژیم اعلام کرد: 40 منزل مسکونی قدیمی در راور آسیب دیده. بیشترین خسارت زمین لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور وارد شده است
بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله 37کیلومتر از هجدک کرمان به‌وقوع پیوست.
 
 
 
ساعت:0830

تصاویری از زلزله کرمان:

 
ساعت: 0820
ساعت شش و دو دقیقه بامداد امروز جمعه دهم آذر زلزلةی به قدرت شش و یک دهم درجه در مقیاس ریشتر در هجدک شهرستان راور در استان کرمان موجب تخریب برخی خانه‌های روستایی شد.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده 33پس‌لرزه دیگر منطقه را لرزانده که بزرگترین آنها پنج و نیم درجه بوده است.

فرماندار رژیم در راور گفت: زلزله صبح امروز موجب مسدود شدن برخی راههای روستایی و فروریختن برخی دیوارهای ساختمانهای قدیمی در این شهرستان شده است.

این زلزله علاوه بر کرمان در سیرجان و زرند نیز حس شده است.

یکی از کارگزاران رژیم در ستاد بحران استانداری کرمان نیز از تخریب ۱۲۲منزل مسکونی روستای کوهک کرمان خبر داده است. وی مدعی شده است: تاکنون هیچ خسارت جانی ناشی از زلزله گزارش نشده است.

بر اساس گزارش دیگری 8روستا بر اثر این زلزله تخریب شده‌اند.

خبرگزاری رویتر نیز به‌نقل از مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام شدت این زلزله را شش و سه دهم درجه اعلام کرده است. بر اساس این گزارش محل وقوع زلزله در ۵۰کیلومتری شمال شرق کرمان و در عمق ۳۰کیلومتری زمین عنوان شده است.
 
 
صبح امروز حوالی ساعت 6 بامداد زلزله شدیدی شهر کرمان را لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران شدت این زلزله را ۶.۱ و محل وقوع آن را هجدک در شهرستان راور در شمال شهر کرمان عنوان کرده است. 
بنا به گزارشهای دریافتی تا ساعت ٧:٣٠ به وقت محلی، 20پس‌لرزه دیگر منطقه را لرزانده که بزرگترین آنها پنج و نیم درجه در مقیاس ریشتر بوده است.

خبرگزاری رویتر نیز به نقل از مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام شدت این زلزله را ۶.۳ اعلام کرده است. بر اساس این گزارش محل وقوع زلزله در ۵۰ کیلومتری شمال شرق کرمان و در عمق ۳۰ کیلومتری زمین عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاریهای حکومتی شماری از خانه های مردم در این منطقه تخریب شده اند. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/834e280f-e28e-4851-9230-0949e383375a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات