728 x 90

وحشت کارگزاران و رسانه‌های حکومتی از تحریمهای جدید آمریکا و لیست‌گذاری سپاه پاسداران

سرکردگان سپاه جهل و جنایت
سرکردگان سپاه جهل و جنایت
یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع کاتسا را بسیار خطرناکتر از قطعنامه 2231شورای امنیت دانست و گفت:
در این قطعنامه، فقط فعالیت موشک بالستیکی که برای حمل سلاح هسته‌یی طراحی شده، منع شده است؛ اما در کاتسا، انواع فعالیتها و برنامه‌های موشکی بالستیکی نظام حتی برد کوتاه و متوسط منع شده است، هر چند که برای حمل سلاح هسته‌یی طراحی نشده باشد.

احمد امیر آبادی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع افزود: طبق قطعنامه، این ممنوعیت دارای مدت زمان حداکثر ۸ساله است. اما بر اساس کاتسا، در قانون جدید عبارت «ظرف زمان ۸ساله» برداشته شده است و این‌گونه نظام را در معرض تحریم بی‌نهایت قرار داده‌اند.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع پیامدهای کاتسا را چنین برشمرد: کاهش تعداد بانکهای طرف تعامل، اعمال مجدد تحریمهای بانکی به بهانه فعالیتهای تروریستی نظام، عدم همکاری قطعی بانکهای بزرگ، فشار به بانکها و کشورها برای عدم دسترسی نظام به پول فروش نفت، قرار گرفتن بخش نفت سر دوراهی کار با سپاه یا تحریم، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری و کاهش سهم سپاه در شرکتهای مشمول تحریم از ۵۰به ۲۵% در دستورالعمل خزانه‌داری، کاهش جدی دسترسی نظام به ارز، احتمال تحریم ثانویه بانک مرکزی در صورت عدم قطع همکاری با سپاه، تحریم بخشهای معدن، صنعت خودروسازی، پتروشیمی، نفت، الکترونیک، مخابرات و رایانه در ایران و بانکهای خدمات دهنده به آنها به بهانه مقابله با برنامه موشکی از اثرات اجرای قانون کاتسا است. (بازتاب 10آبان)

یک رسانه حکومتی نیز با بررسی تحریمهای جدید آمریکا و تفاوت آن با تحریمهای قبلی علیه رژیم نوشت:
در این به روز رسانی، برچسب‌هایی به بعضی افراد که قبلاً در لیست بوده‌اند اضافه شده است که باعث می‌شود دلیل و تبعات حقوقی حضورشان در لیست تحریم متفاوت باشد. مهمترین برچسب، SDGT است وقتی اسم کسی چنین برچسبی می‌خورد تنبیهات متفاوتی نسبت قواعد قبلی برای همکاری با او وجود دارد.

این تفاوت اصلی کاتسا با تحریمهای قبلی و عامل اهمیت برچسب SDGTاست. در واقع به‌زودی موجی از ورود افراد تازه به اس دی ان آغاز می‌شود که جرم آنها همکاری با افراد برچسب‌دار است. اکنون صرفاً شاهد استارت زدن ماشین هستیم.

این رسانه باند خامنه‌ای سپس باند روحانی را مورد حمله قرار داده می‌نویسد:
 نوع عمل دولت از جمله شخص حسن روحانی، بانک مرکزی و وزارت نفت مهمترین عامل تعیین مرحله بعد است.

آینده نظام به واکنش دولت مرتبط است. هر چند که اگر بخواهم صریح باشم، امید زیادی به وقوف اهالی دولت به اهمیت نقششان نمی‌رود. (افکار نیوز 11آبان)

در همین حال آخوند مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌یی مجلس ارتجاع، به‌دنبال اجرای قانون کاتسا یا قانون جامع تحریمهای رژیم آخوندی، بن‌بست رژیم را بر سر برجام به نمایش گذاشت و گفت:
در حال حاضر ما فراتر از ان پی تی با آژانس همکاری داریم و پروتکل الحاقی را نیز به‌صورت داوطلبانه به اجرا درآورده‌ایم؛ بنابراین اگر قرار باشد نتوانیم از برجام استفاده کنیم و در مقابل تحریمها اضافه شود باید در روند همکاری با آژانس تجدیدنظر کنیم و دسترسی‌هایی را که ممکن است منجر به شیطنت شود، محدود کنیم و در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هم تجدیدنظر کنیم. (خبرگزاری مهر 10آبان 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5ff754a-3045-41d2-be5d-83ac2470fdc3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات