728 x 90

زندانیان سیاسی زندان حمص دست به شورش زدند

شورش و اعتراض زندانیان زندان مرکزی حمص
شورش و اعتراض زندانیان زندان مرکزی حمص
زندانیان زندان مرکزی استان حمص سوریه که در کنترل رژیم جنایتکار بشار اسد قرار دارد دست به اعتراض و شورش زدند زندانیان به معرفی کردن نگهبانان به‌عنوان زندانی هنگام بازدید مأموران صلیب‌سرخ از این زندان دست به اعتراض زدند.
 
شورش و اعتراض زندانیان زندان مرکزی حمص
شورش و اعتراض زندانیان زندان مرکزی حمص

در این زندان حدود 550زندانی دست به اعتراض زدند که نزدیک به 400تن از آنها زندانی سیاسی هستند.

خبرگزاری آناتولی روز چهارشنبه 26مهر گزارش داد: سه روز پیش، گروهی از کارکنان صلیب‌سرخ برای بازدید از وضعیت این زندان آمده بودند که رژیم اسد برای خوب جلوه دادن وضعیت این زندان نگهبانان را به جای زندانیان معرفی کرده بود.

در پی این اتفاق، زندانیان دست به اعتراض و شورش زدند. مأموران زندان برای مهار این اعتراضات آب و برق زندان را قطع کردند.
 
شورش و اعتراض زندانیان زندان مرکزی حمص

در پی این حوادث، مخالفان نظامی با انتشار بیانیه‌یی اعلام کردند که در حال تدارک برای محاصره اطراف زندان و ورود به آن هستند.

در این بیانیه آمده است: زندانیان را شکنجه و با آنان بدرفتاری می‌کنند. ما از سازمانهای بین‌المللی مردم نهاد می‌خواهیم که به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. ما می‌خواهیم که زندانیان مخالف رژیم آزاد شوند و تهدید این افراد پایان یابد. افرادی که سال‌ها بدون هیچ دلیل قانونی در زندان به‌سر می‌برند، باید آزاد شوند.

مخالفان نظامی که کنترل شهرستان راستان در بخش شمالی حمص را در دست دارند نیز در ارتباط با حادثه مذکور در زندان بیانیه‌یی منتشر کردند.
گفتنی است که زندانیان زندان مرکزی حمص اواخر ماه اوت نیز به‌دلیل شکنجه‌های رژیم اسد دست به اعتراض و شورش زده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b7358ba-aef2-488a-8817-b4c13676a850"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات