728 x 90

حاشیه نشینی و اعتیاد، بحرانهای فزاینده و بی‌جواب

حاشیه نشینی و اعتیاد
حاشیه نشینی و اعتیاد
نزدیک به چهار دهه پیش خمینی دجال با سوار شدن بر موج انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران، انقلاب را از صاحبان اصلی آن که همانا نیروهای انقلابی و پیشتاز مردم ایران بود به سرقت برد. حاصل این سرقت تاریخی بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه، امروز چهره زشت و نفرت‌انگیز خود را در فقر وفلاکت تمامی اقشار خلق چنان برخ کشیده که نشان‌دادن تصویری واقعی و همه‌جانبه از آن نامحتمل و طاقت‌فرسا به نظر می‌آید.

دور نمای ظلمت و سیاهی، فقر وفلاکت در صور گوناگون از بیکاری، حاشیه نشینی، گرفته تا اعتیاد، فساد مالی و غارتهای نجومی و... . چنان دامنگستر مردم محروم میهن شده است که به‌جرأت می‌توان گفت در صورت ادامه این روند موجودیت و حیات تمامی جامعه ما در یک برهه از تاریخ ایران در معرض انهدام و نابودی قرار خواهد گرفت.

در این میان ابعاد عظیم و بی‌سابقه پدیده شوم و ضدانسانی اعتیاد که با هیچ شاخص و معیار متعارفی در تاریخ میهن ما قابل تبیین نبوده و نیست چنان وجدان ملی اقشار و طبقات مختلف جامعه را برانگیخته که به‌اصطلاح وزیر بهداشت دولت آخوند شیاد روحانی را وادار به اعتراف کرد:
 
«وضعیت و روند اعتیاد در کشور روند خوبی نیست، گسترش اعتیاد در کشور معلول سوء تدبیر و سوء رفتار ما مسئولان است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود داشته است.» (روزنامه حکومتی آرمان ۹مرداد ۹۶)

به این ترتیب است که شاهد هستیم رسانه‌های رژیم مجبور می‌شوند هر روز پرده دیگری از مافیای مواد مخدر را که اساساً تحت کتترل باندهای فاسد خلیفه ارتجاع می‌باشد را کنار زده و گوشه‌هایی دیگر از این پدیده شوم و ضدانسانی در حاکمیت ولایت‌فقیه را برملا نمایند. از جمله:
 
خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۵مهرماه ۹۶ تحت عنوان رنج مضاعف حاشیه نشینان بجنورد از کاسبی سوداگران مرگ پرده دیگری از تجاوز و نابودی حرث و نسل میهن در لجنزار ولایت را این‌گونه بنمایش گذاشته است:
«کوچ اجباری شماری از ساکنان مناطق حاشیه بجنورد یا عدم رفت و آمد زنان و کودکان بدون حضور یک مرد در کوچه‌ها دلیل بر ناامنی مناطق حاشیه نشین بجنورد است. در جایی نزدیک به مرکز شهر بجنورد، در تعدادی از مناطق حواشی شهر هم‌چون حاجی بیگلر، جوادیه، کلاته کوره، صادیقه و ناظر آباد، آن جا که آسمان‌شان همیشه خاکستری و پردود است و برای آفتابی شدن معتادان نیازی به تاریکی شب نیست. در میانه‌روز هم به این محله‌ها سر بزنی حضور مواد فروشان و معتادان را در داخل و سر کوچه‌ها مشاهده می‌کنی به‌طوری‌که حضور این افراد امان ساکنان این مناطق را بریده است و موجب نارضایتی مردم ساکن در این مناطق شده‌اند. مراکز فروش مواد مخدر در جوادیه تبدیل به پاتوق برای انجام سایر آسیبهای اجتماعی شده است».

این خبرگزاری حکومتی در ادامه به‌نقل از مردم تحت ستم این قسمت از میهن می‌نویسد: «در گذشته برخی از ساکنان این محل فقط مواد مخدر را توزیع می‌کردند به‌طوری‌که شخص معتاد با مراجعه به منزل فروشنده مواد مخدر، مواد مورد نیاز خود را خریداری و سپس منطقه را ترک می‌کرد. این درحالیست که طی چند سال اخیر فقط منازلی در این منطقه اجاره می‌شوند که هم مواد مخدر فروخته می‌شود و هم محلی برای استعمال است. مراجعه کنندگان به این منازل هم زن و هم مرد می‌باشند و این پاتوقها تبدیل به خانه‌های فساد نیز شده است به‌طوری‌که در آنجا هم فروش مواد مخدر، هم استعمال و هم موارد خلاف دیگری انجام می‌گیرد. توزیع مواد مخدر در این منطقه سبب شده تا از سایر مناطق به این منطقه برای خرید و یا استعمال مواد مخدر مراجعه کنند، به‌طوریکه اگر از رانندگان آژانس سؤال شود که محل سفر بیشتر مسافران آنها بعد از ساعت ۲۱به کدام مناطق است به‌طور حتم خواهید شنید که بیشتر آنها به مناطق حواشی هم‌چون جوادیه، کلاته کوره و... برای خرید و یا استعمال مواد مراجعه می‌کنند و این امر سبب شده تا ناامنیهای زیادی هم‌چون سرقت نیز در این منطقه به وجود آید. این امر بر روی جوانان و افراد میان سال این منطقه نیز تاثیرگذاشته است».

خبرگزاری حکومتی ایسنا در ادامه این گزارش به‌صورت سربسته مافیای قدرت و ثروت رژیم فاسد آخوندی و باندهای مواد مخدر وابسته به سپاه ضدمردمی را عامل اصلی‌اشاعه و ترویج مناسبات اجتماعی به‌غایت منحط کنونی معرفی می‌نماید و ضمن بیان گوشه‌یی از خشم و اعتراض مردم به‌نقل از اهالی این محل می‌نویسد:
«اهالی محل توان اعتراض به این افراد را ندارند چرا که مواد فروشان مردم را تهدید کرده‌اند که اگر اعتراض کنند و یا به نیروی انتظامی اطلاع دهند به فرزندان آنها آسیب وارد خواهند کرد».

مردم می‌گویند: «بارها مشکل فروش مواد مخدر به نیروی انتظامی اعلام شده اما اقدام جدی برای حل ریشه‌یی موضوع انجام نشده است. بارها این افراد توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند اما آن هاجلوتر از مأموران به خانه‌های خود بازگشته‌اند... بیشتر پاتوقها و خانه‌های تیمی در کوچه و پس کوچه‌های جوادیه قرار دارند، در مناطقی که گشت نیروی انتظامی به سختی باید به آن مناطق برود و یا دور از چشم عموم است. چرا شهرداری بجنورد اقدامی نسبت به بازگشایی این کوچه و یا تعریض آنها نمی‌کند؟».

این منبع نهایتاً با تأکید به این‌که مردم و اهالی این منطقه از ترس معتادها جرأت بیرون رفتن از منزل را ندارند به‌نقل از یکی از بانوان ساکن در کلاته کوره می‌نویسد:
 «بعضی از معتادهای این منطقه آن قدر سر و وضع بدی دارند که جرأت نمی‌کنیم از خانه بیرون بیاییم و این مسأله از ساعت ۸و ۹ شب حادتر می‌شود. هیچ وقت نمی‌توانیم خانه هایمان را تنها بگذاریم، حتماً باید یکی، دو نفر در خانه باشند. بچه‌های ما جرأت رفتن به مدرسه را ندارند به‌طوری‌که خود ما باید آنها را به مدرسه ببریم و بیاوریم و یا سرویس بگیریم این درحالیست که اگر معتادان و موادفروشان در محل پرسه نزنند نیازی به گرفتن سرویس نیز نیست. کسی در این منطقه نمی‌تواند حتی برای یک دقیقه وسیله نقلیه خود را بیرون بگذارد و باید به داخل منزل انتقال دهد، یکی دو مرتبه نیز از منزلمان دزدی شده است».

همانگونه که از گزارش این روزنامه حکومتی بر می‌آید بدون کمترین تردید گسترش سرسام‌آور اعتیاد در میهن ریشه در حاکمیت فاسد خلیفه ارتجاع دارد چرا که فاشیسم مذهبی حاکم، در راستای حفظ نظام قرون وسطایی‌اش پیوسته هستی و تاریخ میهن ما را به باد داده و می‌دهد. در همین راستاست که شبکه‌های تولید و توزیع مواد مخدر در عین‌حال که تا امروز یک راه کار اقتصادی سود آور برای سران مافیایی رژیم و سپاه و وزارت اطلاعات بدنام آخوندی بوده است و رهایی قطعی از دام این شبکه گسترده و نیرومند جز با سرنگونی تمام‌عیار این رژیم میسر نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/090539f7-ebe5-4102-8375-a8fb2137f08a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات