728 x 90

تهدید و شکنجه به قصد کشتن یک زندانی توسط شکنجه‌گر بند یک زندان اردبیل

زندان مرکزی اردبیل
زندان مرکزی اردبیل
رئیس جنایتکار بند یک زندان مرکزی اردبیل به‌دلیل وابستگی خانوادگی به شاکی پرونده یک زندانی، علاوه بر اعمال نفوذ شخصی در پرونده وی اقدام به شکنجه مستمر و نوبه‌ای او می‌کند.

بر اساس گزارشهای رسیده، روز ۲۷شهریورماه 96، سرکرده داخلی بند یک زندان مرکزی اردبیل به نام فرهاد نوروزی اقدام به بیرون کشیدن یک زندانی به نام مسلم شیری و شکنجه وی با شلاق در قرنطینه بیرونی بند کرد. بر اساس همین گزارش آزار و اذیت این زندانی به‌طور مستمر و هر چند وقت یک بار انجام می‌شود به‌طوری که مسلم شیری دچار مشکل و بیماری از ناحیه لگن شده است.

دژخیم نوروزی بارها صراحتاً به این زندانی گفته است که مجازات تو مرگ با چوبه‌دار نیست؛ با مرگ تدریجی تو را می‌کشم و صدایت هم به جایی نمی‌رسد.

به گفته یک منبع مطلع، مسلم شیری هر چند وقت یک بار به بیرون بند برده شده و به مدت چند روز و بعضاً تا یک ماه در قرنطینه بیرونی زندان به‌صورت انفرادی زندانی شده و مورد شکنجه قرار می‌گیرد. وی گفته است که ماه گذشته پس از انتقال به قرنطینه دست وی را از پشت بسته، پاهایش را پابند زده و در همین حالت به ستونی بستند تا نتواند به هیچ شکلی خود را در مقابل ضربات وارده محافظت کند.

وی در ماه گذشته به مدت ۲۴روز تحت این شکنجه قرار داشت. در حالیکه طبق قوانین خود زندان نیز برای تنبیه زندانی می‌بایست برگه امضا شده با زمانبندی محدود داشت.

مسلم شیری فرزند محمد قلی متولد ۳خرداد سال ۶۰ در تاریخ ۲۹شهریورماه سال ۸۸دستگیر شد. وی هشت سال است که در انتظار حکم اعدام به‌سر می‌برد. این زندانی از نزدیکان خود خواسته که صدای وی را به بیرون از زندان برسانند و از هموطنان برای رهایی از این وضعیت استمداد طلبیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08981cd5-5b87-499b-97b5-cecc68b6be42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات