728 x 90

شمار قربانیان زمین‌لرزه در مکزیک به بیش از ۲۶۰نفر رسید

زمین‌لرزه در مکزیک
زمین‌لرزه در مکزیک
بنا‌ به گزارشات خبرگزاریهای بین‌المللی شمار قربانیان زمین‌لرزه مهیب 7، 1دهم ریشتری مکزیک در روز سه‌شنبه 28شهریور 96 از مرز 260نفر گذشت.

این زمین‌لرزه که در 120کیلومتری مکزیکو سیتی پایتخت این کشور و در عمق 51کیلومتری زمین رخ داد خسارات فراوانی در دو ایالت مورلوس و پوئبلا در جنوب این کشور بر جای گذاشت و باعث مرگ تاکنون 55نفر در ایالت مورلوس و 32کشته در ایالت پوئبلا شده است.

بر اساس گزارشات ساختمانهای بسیاری تاکنون فرو ریخته و در یکی از این ساختمانها در پایتخت که یک مدرسه بوده است دست‌کم یک معلم وهشت دانش‌آموز کشته شدند و تلاش برای نجات جان دیگر دانش‌آموزان ادامه دارد.

برق و خطوط ارتباطات تلفنی در برخی از نقاط پایتخت قطع شده است و ارتش و نیروهای امدادی در حال جستجو برای بیرون آوردن اجساد و مجروحان از زیر آوار هستند.

نکته قابل‌توجه در این واقعه‌اینست که زمین لرزۀ روز سه‌شنبه در ساعت ۱۳:۱۴دقیقه به وقت محلی و همزمان با برگزاری مانورهای آمادگی در مقابل زلزله، به‌مناسبت سی و دومین سالگرد وقوع زمین‌لرزه مرگبار دیگری در این کشور روی داد. زمین‌لرزه قدرتمند سال ۱۹۸۵میلادی بیش از ۱۰هزار کشته بر جای گذاشته بود.

رسانه‌های در این باره گزارش دادند که روز سه‌شنبه با نمایان شدن علائم زلزله، زنگهای خطر به صدا درآمده‌اند اما بسیاری از مردم فکر کرده‌اند که صدای زنگها نیز بخشی از تمرینات برای آمادگی در مقابل زلزله است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8d60978-178d-4e3c-9780-7fb933dcbaab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات