728 x 90

خون کولبران؛ آتش‌فشان خشم مردم محروم کردستان

جواب انقلابی مردم قهرمان بانه علیه جنایات رژیم آخوندی درکشتار بی گناهان
جواب انقلابی مردم قهرمان بانه علیه جنایات رژیم آخوندی درکشتار بی گناهان
کمتر روزی هست که خبری از به گلوله بستن کولبران و کشتار جنایتکارانهٴ آنها منتشر نشود.

و این بار قرعهٴ این فال شوم به نام دو کولبر از روستاییان شهرستان بانه افتاد که با شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار به خاک افتادند و به‌قتل رسیدند؛ یکی از این کولبران جوان 21ساله‌یی به نام حیدر فرجی است و دیگری قادر بهرامی نام دارد که 41ساله و متاهل و دارای 4فرزند است. این دو نان آور خانواده روز دوشنبه 13شهریور، در منطقه شهرستان بانه هدف تیراندازی مستقیم پاسداران قرار گرفته و با اصابت گلوله به سرشان در جا کشته شدند.

خانواده‌های آنها که نان‌آور خود را از دست دادند، دست به اعتراض زدند و مردم دلیر بانه به پشتیبانی از آنها به اعتراض علیه این کشتار بیرحمانه و قساوت‌بار که به‌صورت یک روال در آمده برخاستند. مردم خشمگین در برابر فرمانداری رژیم تجمع کردند و پس از شکستن در، وارد ساختمان شدند و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این جنایت شدند.

به‌دنبال اعتراضات مردم؛ نیروهای جنایتکار سپاه و انتظامی رژیم سراسیمه در شهر و مراکز نظامی شهرستان بانه برای مقابله با شهروندان به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند. اما به‌رغم این چنگ و دندان نشان دادن، فرمانداری رژیم طعمه آتش خشم مردم شد. مردم بانه هم‌چنین در یک اعتصاب عمومی، مغازه‌ها و بازار را بستند.

به راستی گناه کولبران چیست و چرا پاسداران آنها را هر روز به گلوله می‌بندند؟ کولبران قشر محروم و زحمتکشی که تنها گناهشان این است که برای یک لقمه‌یی نان برای خانواده‌شان، بارهای سنگین مثل پارچه و لوازم خانگی را در گرمای تابستان و سوز و سرما و برف و بوران زمستان روی کول می‌گذارند و با عبور از کوره راهها و رودخانه‌ها از منطقهٴ مرزی در غرب کشور به شهرهای کردستان منتقل می‌کنند و از این رهگذر پول بخور و نمیری به دست می‌آورند تا با آن چرخ زندگیشان را بچرخانند.

تعداد کولبران را 70هزار نفر تخمین می‌زنند و به‌علت این‌که در استان محروم کردستان و استانهای نواحی غرب کشور تقریباً هیچ کارخانه و کار تولیدی بجز کشاورزی و دامداری ضعیف سنتی وجود ندارد، ناچارند با وجود همهٴ خطرات این کار را ادامه بدهند.

این کولبران محروم به‌سادگی هدف تیر پاسداران قرار می‌گیرند زیرا حق و حساب می‌خواهند و چون کولبران نمی‌دهند یا به قدری که آنها می‌خواهند نمی‌توانند بدهند، بنابراین هدف تیر پاسداران قرار می‌گیرند. اما این بار مردم برخاستند و نمی‌خواهند بگذارند که پاسداران جنایتکار به دستور اربابانشان در تهران، به این آسانی خون فرزندان آنها را به زمین بریزند و بی‌تردید مردم سایر شهرهای کردستان و مردم سراسر ایران، همراه مردم بانه از آنان حمایت خواهند کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21dfa051-adcc-4c98-ad76-05ea37d6d05c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات