728 x 90

سوريه,روابط ایران آمریکا,حمله نظامى آمريكا به سوريه,

ولید فارس: رژیم ایران به‌دنبال اتوبانی بین ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله است

-

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس
رژیم ایران به‌دنبال اتوبانی بین ایران، عراق، سوریه و حزب‌الله است. ما باید مانع طرحهای آن شویم. سخنان دکتر ولید فارس در مصاحبه با فاکس نیوز 26فروردین96.
فاکس نیوز:‌ وقتی صبح بشار اسد از خواب بیدار می‌شود به چه چیزی فکر می‌کند؟

دکتر ولید فارس کارشناس امنیت ملی و روابط خارجی: او به یک پیام قوی که دریافت کرده فکر می‌کند. حمله موشکی اساساً پیامی به رژیم او بود که این کار را تکرار نکند و همچنین پیامی به متحدان او بود. روشن است که هدف از حمله سرنگون کردن رژیم نبود طرح دیگری هست که اگر او به استفاده از این سلاح های شیمیایی ادامه دهد نیروی هوایی‌اش نابود خواهد شد.

در زمانی که اوباما تهدید کرد و خط سرخ کشید، حضور نظامی دیگران در سوریه آن‌چنان گسترده نبود، حتی حضور حزب‌الله آن‌چنان گسترده نبود، کسی آنجا نبود. با این وجود روس‌ها می‌فهمند ما مصمم هستیم، رئیس‌جمهور ترامپ مصمم است که دیگر از سلاح شیمیایی استفاده نشود.

منافع ژئوپلتیکی روسیه در غرب سوریه و پایگاه آنهاست، روسها قرار نیست خود را در نبردی به‌خاطر این رژیم در شرق سوریه به کشتن بدهند ولی رژیم ایران منافع متفاوتی دارد، آنها اتوبانی می‌خواستند بین ایران، عراق و سوریه و حزب‌الله. آنها کسانی هستند که می‌خواهند با ما بجنگند. آنها کسانی هستند که می‌خواهند حزب‌الله را علیه ما بسیج کنند. بنابر‌این تفاوتی بین موضع روسیه و موضع رژیم ایران وجود دارد.

استراتژی ما در سوریه باید ایجاد مناطق امن باشد. با ایجاد این مناطق به نظرم تعادل‌قوا خواهد چرخید...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17efb7fb-fdce-4edd-8995-97c4bcc09078"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات