728 x 90

سفر آنتونیو گوترز به منطقه خاورمیانه

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترز در جریان سفر خود به منطقه خاورمیانه برای پیشبرد روند صلح تلاش می‌کند. او هم‌چنین به موضوع مأموریت سازمان ملل در لبنان می‌پردازد. نیکی هیلی گفته است سازمان ملل در لبنان چشم خود را بر ارسال سلاح از سوی رژیم ایران برای حزب‌الله بسته است.

روز سه‌شنبه 7شهریور 96 تلویزیون فرانس 24گزارش داد:‌

‌ دبیرکل سازمان ملل‌متحد یک بازدید سه روزه از خاورمیانه راشروع کرده است. آنتونیو گوترز به‌منظور یافتن راهی برای احیای روند صلح که مدتهاست متوقف شده است تلاش می‌کند. در این سفر سه روزه دبیرکل سازمان ملل آنتونیو بر مزار یاسر عرفات در فلسطین و بر مزار رئیس‌جمهور پیشین اسراییل شیمون پرز گل گذاری خواهد کرد.

او تلاش می‌کند در اولین سفر خود باهر دو طرف رابطه دوستی برقرار کند. در همین حال قرار است تمرکز او بر روی غزه باشد.

گوترز قصد دارد چهارشنبه به غزه سفر کند هر چند هنوز تاییدنشده است. دبیرکل ملل‌متحد قرار است روی اسراییل فشار بیاورد تا اجازه ورود کالاهای بیشتری را به این منطقه بدهد و به بیماران فلسطینی اجازه خروج از غزه داده شود.

آنتونیو گوتز هم‌چنین دنبال افزایش قدرت نیروهای سازمان ملل در جنوب لبنان است. انتقادات بسیاری از جانب سفیر آمریکا نسبت به نقش سازمان ملل در لبنان وجود دارد.

دبیرکل سازمان ملل هم‌چنین روز چهارشنبه سخنرانی خواهد داشت و برای همین اوقات او پر خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64be7238-2078-49b0-a26d-908ba41c5c26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات