728 x 90

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قطعنامه‌ای در حمایت از معترضان ایرانی تصویب کرد

کمیته سنای آمریکا
کمیته سنای آمریکا

 نشریه هیل روز چهارشنبه۱۶آذر  نوشت کمیته روابط خارجی سنا   قطعنامه دو حزبی را تأیید کرد که در آن مجدداً حمایت ایالات متحده از معترضان ایرانی تأیید شده و از دولت بایدن می‌خواهد تا تحریم‌های بیشتری را علیه مقامات و نهادهای ایرانی که مسئول سرکوب اعتراضات هستند، اعمال کند.

این قطعنامه از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تحریم‌های جدیدی علیه مقامها و نهادهای رژیم جمهوری اسلامی به‌دلیل سرکوبها در ایران وضع کند.

سناتورهای آمریکایی علاوه بر این از بخش خصوصی در کشورشان خواسته‌اند با دولت همکاری کرده و امکان دسترسی «معترضان» به فناورهای لازم برای برقراری ارتباط با یکدیگر را فراهم کند.

پس از مرگ مهسا امینی ۲۲ساله در بازداشت پلیس اخلاق ایران که وی را به اتهام داشتن حجاب نامناسب بازداشت کردند، نزدیک به سه ماه است که اعتراضات گسترده در سراسر ایران برگزار شده است.

تهران تلاش کرده است تا اعتراضات را سرکوب کند، اعتراض‌هایی که به فراخوانهایی برای سرنگونی دولت تبدیل شده و صدها نفر کشته و هزاران نفر دیگر دستگیر شده‌اند.

سناتور باب منندز گفت: امیدوارم تصویب این قطعنامه دوحزبی و دو مجلسی توسط کنگره به تقویت صدای صدها هزار زن و مرد ایرانی که علیه وحشیگری یکی از سرکوبگرترین رژیمهای جهان اعتراض دارند، کمک کند. 

دولت بایدن تحریم‌هایی را علیه برخی از مقامات ایرانی وضع کرده است، اما این قطعنامه خواستار تحریم‌های بیشتر علیه مقامات و نهادهایی است که مسئول سرکوب اعتراضات هستند.

این قطعنامه هم‌چنین از بخش خصوصی می‌خواهد تا با دولت همکاری کند تا اطمینان حاصل شود که معترضان به فناوری برای دور زدن نظارت دولت، ابزاری کلیدی که شهروندان برای سازماندهی تظاهرات استفاده می‌کنند، دسترسی دارند.

پس از آن که دولت ایران در روزهای پس از شروع اعتراضات، دسترسی به اینترنت را برای اکثر نقاط کشور قطع کرد، وزارت خزانه‌داری استثناهایی را برای شرکتها برای ارائه خدمات آنلاین بیشتر در این کشور از تحریم‌های ایران اعلام کرد.

این قطعنامه هم‌چنین از جامعه جهانی می‌خواهد که سرکوب تهران را در حالی که آمریکا و متحدانش برای حمایت از معترضان تلاش می‌کنند، محکوم کند.

سناتور مارشا بلکبرن (R-Tenn.) که از حمایت کنندگان این قطعنامه بود، گفت: «بسیاری از ایرانیان شجاعی که برای حقوق اولیه انسانی خود می‌جنگند، به طرز وحشیانه‌ای به‌قتل می‌رسند یا به زندان برده می‌شوند و در آنجا شکنجه‌های وحشتناک را تا زمان اعدام تحمل می‌کنند. «در حالی که رژیم ایران اعلام کرد که «پلیس اخلاق» خود را لغو کرده است، این فقط ظاهری است برای منحرف کردن ما از آنچه معترضان واقعاً می‌خواهند – رهایی کامل ایران از ظلم. آمریکا باید تا زمانی که آنها پیروزی را تضمین کنند، در کنار آنها بایستد.

نماینده مایکل مک کال (تگزاس)، عضو رده‌بندی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، نسخه‌ای مشابه از این قطعنامه را با دو قانونگذار دیگر از هر دو حزب ارائه کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d02ad5c-16da-4096-82ee-c4bdad0ba83a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات