728 x 90

اعتصاب زندانیان سیاسی و حمایتهای گسترده از آنها

اعتصاب زندانیان سیاسی
اعتصاب زندانیان سیاسی
امروز بیست وهشتمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در شکنجه‌گاه و اردوگاه مرگ گوهردشت است که اسم آن را زندان گذاشته‌اند، اعتصاب‌غذای این زندانیان در اعتراض به شرایط به‌شدت غیرانسانی این شکنجه‌گاه است که در آن از ابتدایی‌ترین حقوق زندانی خبری نیست. آنها نه تنها از هرگونه مراقبتهای پزشکی و درمانی، بلکه از غذای سالم و مکفی، از آب آشامیدنی سالم و حتی از هوای آزاد و از هواخوری که در زندانهای ضدبشری رژیم هم معمولاً وجود دارد محرومند و در عوض دائماً مورد اذیت و آزار و مزاحمت و بازرسیهای وحشیانهٴ گاه و بیگاه و با ضرب ‌و شتم و توهین و هر اقدام ضدانسانی دیگر مواجهند. هدف هم یک چیز است، درهم شکستن مقاومت آنها، به تسلیم و ندامت واداشتن‌شان! و این همان چیزی است که ۴دهه است زندانیان سرفراز و مقاوم مجاهد و مبارز قاطعانه و زیر سایه‌ دار و طناب اعدام هم به آن نه گفته‌اند.

ضمن درود به سایر زندانیان در زندانهای مختلف کشور که با اعتصاب‌غذا به حمایت از این هم‌زنجیران خود برخاسته‌اند، با دست مریزاد به شخصیتهای مبارز و ملی و هموطنان شریف و اشرف‌نشانهای دلیر و فداکاری که تا به‌حال در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا با برگزاری آکسیونها و یا با اعتصاب‌غذا به حمایت از این قهرمانان در زنجیر برخاسته‌اند، گسترش و افزایش این فعالیتها یک ضرورت است، چرا که این رژیم پلید تنها زبانی که می‌شناسد زبان زور است.

اکنون جان زندانیان سیاسی و این زندانیان اعتصابی که نماد مقاومت و پایداری هستند پس از حدود یک ماه اعتصاب‌غذا در حالی که از هرگونه رسیدگی و مراقبت پزشکی هم محرومند به‌طور جدی در خطر است. و این ضرورت را همه هموطنان احساس می‌کنند که به یاری آنها برخیزند و صدای آنها را به گوش همهٴ دنیا، مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر، به گوش شخصیتهای سیاسی و اجتماعی و نمایندگان پارلمانها و به اطلاع رسانه‌ها در سراسر دنیا برسانند و هم‌چنان که در اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران آمده است: خواستار اقدام فعال مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر برای نجات جان زندانیان اعتصابی و تأمین حقوق حداقل و پایه‌یی آنها شوند. که تا دیر نشده، به دیکتاتوری ضدبشری آخوندی فشار بیاورند که حداقل حقوق زندانیان را که در دنیا معمول است، برای این زندانیان به‌رسمیت بشناسد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa928753-d8dc-47a0-bdbf-8e801d44c994"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات