728 x 90

پاسدار محسن رفیق‌دوست:‌ توقع از برجام و حل شدن مشکلات کشور اشتباه بود

پاسدار محسن رفیق‌دوست
پاسدار محسن رفیق‌دوست
محسن رفیق دوست فرمانده پیشین سپاه پاسداران با سوز و گداز گفت: کسانی که تأکید می‌کردند که با برجام می‌توانند انرژی هسته‌یی را ارتقا بدهند سخت در اشتباه بودند.

وی ۲۵مرداد ۹۶ در گفتگو با سایت حکومتی انقلاب نیوز اظهار داشت: برجام فقط حق غنی‌سازی در امر هسته‌یی را برای ما تسهیل می‌کرد که آن را هم انجام نداد و توقعات دیگر مثل اقتصادی در این رابطه اشتباه است.

وی با طعنه به روحانی و باندش افزود: کسانی که تأکید می‌کردند که با برجام می‌توانند انرژی هسته‌یی را ارتقا بدهند سخت در اشتباه بودند.

بیشتر بخوانید:

هراس و ناامیدی ارگان بسیج ضدمردمی از بن‌بست برجام:‌ روح برجام دست کشیدن از هویت انقلاب اسلامی است

روزنامه جوان ارگان بسیج ضدمردمی سپاه پاسداران گوشه‌یی از هراس رژیم آخوندی از بن‌بست برجام را به‌ نمایش گذاشت. این روزنامه روز ۲۴مرداد ۹۶ در مقاله‌یی با عنوان «مختصات روح برجام از نظر آمریکایی‌ها» نوشت:‌
برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی خبری در غرب، پیش‌بینی می‌کنند دولت ترامپ در حال زمینه‌سازی برای خارج شدن از توافق هسته‌یی (برجام) می‌باشد. اما در این میان آنچه حائز اهمیت است این‌که، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد ایران را عامل بر هم خوردن توافق و شکست برجام معرفی کند. این همان نکته ظریفی است که وزیر امور خارجه کشورمان چندی قبل با صراحت توجه همگان را به آن جلب کرد.

آقای ظریف گفت: «آمریکایی‌ها قصد دارند با هزینه‌های ایران برجام را بر هم بزنند! سؤال این است که آمریکایی‌ها، چگونه می‌خواهند با هزینه‌های ایران از توافق خارج شوند و برجام را بر هم زنند؟ از مجموع اظهارنظرهای مقامات آمریکا، می‌توان دریافت که آنها قصد دارند ایران را به عدم پایبندی به برجام متهم ساخته، با همین استدلال توافق را برای شانه خالی کردن از انجام تعهدات‌شان زیر پا گذارند... آمریکایی‌ها برای فرار از عمل به تعهدات‌شان به هزینه ایران، مدعی هستند که ایران باید علاوه بر عمل به متن برجام و آن سطور نوشته شده، به روح برجام و آن سطور نانوشته هم پایبند باشد...»

بنابراین دولت ترامپ قصد دارد، با این استدلال که ایران طبق روح برجام عمل نمی‌کند، برجام را طبق وعده‌هایش به جای پاره کردن، با هزینه ایران بر هم زند.
اکنون سؤال دیگری مطرح می‌شود و آن این‌که روح برجام چیست و دارای چه مختصات و شاخصهایی می‌باشد؟ ایران اگر بخواهد از نظر آمریکایی‌ها به روح برجام عمل کند، چه کارهایی را باید انجام دهد تا آنها راضی شوند؟»

ارگان بسیج ضدخلقی سپاه در پایان نتیجه‌گیری می‌کند که روح برجام همان دست کشیدن از صدور ارتجاع و تروریسم و سرکشیدن جام‌زهرهای بعدی یعنی مقدمه سرنگونی است:‌ «مختصات روح برجام از نظر آمریکایی‌ها، دست کشیدن ملت ایران و نظام اسلامی، از هویت اسلامی، انقلابی و ملی خویش است؛ هویتی که با انقلاب اسلامی پدید آمد و شکل گرفت، هویتی که به سلطه غرب و خصوصاً به سلطه آمریکا در ایران پایان داد، هویتی که اکنون مانع اصلی سر راه آمریکایی‌ها برای بازگرداندن سلطه خود به ایران محسوب می‌شود. بنابراین روح برجام از نظر آمریکایی‌ها، یعنی تغییر رفتاری که منتهی به تغییر هویت ملت ایران شود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a19c58ac-dffb-431c-9065-70e8f06ca3da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات