728 x 90

شهرک سازیهای اسرائیل,

اتحادیه اروپا شهرک‌سازی جدید اسراییل را محکوم کرد

-

شهرک سازیهای اسرائیل در بیت المقدس
شهرک سازیهای اسرائیل در بیت المقدس
اتحادیه اروپا ساخت شهرک‌های جدید اسراییل را مغایر قوانین بین‌المللی دانست و خواستار توقف آن شد.

دفتر مطبوعاتی فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی با انتشار بیانیه‌یی به تصویب ساخت بیش از 1500شهرک جدید در بیت‌المقدس توسط مقامات اسراییلی در اوایل هفته جاری اشاره کرد و گفت:‌ این شهرک‌ها تا محله فلسطینی نشین شیخ جراح ادامه خواهند داشت و مقامات اتحادیه اروپا از اسراییل می‌خواهند در این تصمیم خود بازنگری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: 'سیاست ساخت شهرک‌های جدید مغایر قوانین بین‌المللی است. ادامه آن به روند راه‌حل دو کشوری برای حل مسأله اسرائیل- فلسطین آسیب خواهد رساند.'

در این بیانیه تأکید شده تحقق خواسته‌های مشروع هر دو طرف مشروط به انجام مذاکره بوده و اتحادیه اروپا به همراه سایر شرکای بین‌المللی و منطقه‌یی خود آماده ارائه حمایت‌های لازم در این زمینه است.
 
اتحادیه اروپا شهرک‌سازی جدید اسراییل را محکوم کرد
اتحادیه اروپا شهرک‌سازی جدید اسراییل را محکوم کرد


بیشتر بخوانید:

ترامپ: توسعه شهرک‌سازی به روند صلح کمک نمی‌کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌یی که در روز 22بهمن 95 انتشار یافته بود گفت ”من جز کسانی نیستم که فکر می‌کنند توسعه شهرک‌ها برای صلح چیز خوبی است“.
وی که در مصاحبه با روزنامه ”اسرائیل تودی“ شرکت کرده بود درباره روند صلح و شهرک‌سازیهای جدید در اراضی اشغالی گفت ”من می‌خواهم که اسراییل در مورد صلح معقول باشد. می‌خواهم که صلح اتفاق بیافتد. می‌خواهم که هر دو طرف تعقل نشان دهند و می‌خواهم شرایط خوبی برای برقراری صلح فراهم شود. توسعه شهرک‌سازی به روند صلح کمک نمی‌کند. هر بار که اراضی بیشتری را برای شهرک‌سازی بگیرد سرزمینهای کمتری باقی خواهد ماند. من جز کسانی نیستم که فکر می‌کنند توسعه شهرک‌ها برای صلح چیز خوبی است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d911862c-dc4f-425a-801d-d2a88518ccec"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات